gordon ramsay's taste of christmas

Lillpaveln och jag var i sondags i ExCel for att ga pa Gordon's massa som holls dar. Erik hade fatt biljetter i fodelsedagspresent men eftersom massan holls fore fodelsedan sa fick vi ju palla oss dit nagra dagar innan the big day.


Vi kom dit runt 10-snaret pa morgonen, vi hade VIP-biljetter vilket betydde att vi fick complimentary drinks i VIP-loungen, plus att vi fick bra platser pa Gordon's live show. Sa, vi borjade med att ga runt lite, smakade pa lite chips och ost, vi var med på en live-cockery school som publik, sen var det dags att gå in att see Gordon in action. Vi satt pa rad F mittemot scen men langst ut på raden. Det borjade med att det kom en uppvärmare (inte Gordon, utan nån av hans polare) som ville få igång publiken. Han sprang upp och körde high-five pa våran rad men stannade precis innan mej. Han tog fram sin mick å frågade nissen framför mej: What do you eant for Christmas? Jag tänkte, shit, nu kommer jag få samma fråga så jag satt där hypernervös å funderade på vad jag ville ha i julkapp. När han (uppvärmaren alltså) kom till mej så frågade han: Have you had any food today? Ehhh, what? Jag blev helt ställd, jag tänkte ju bara på de stövlar jag vill ha i julkapp.. så här gick dialogen som Erik + typ 3000 andra tyckte var roande.


Uppvärmare: Have you had any food today?

Kajsa: Ehh, yeah, um, I had some.. crisps.. earlier

(det var ju sant, jag hade ju bara kakt ost och chips, men osten hade helt forsvunnit ur mitt huvud..)

Uppvärmare: Crisps?! You are in a GOURMET-fair and you've HAD SOME CRISPS!?

Kajsa: Well, yeah, they were low-fat and very good

Uppvärmare: Low-fat? Listen, you should go and see one of the restaurants out there. They are amazing.

Kajsa: Hii, okey, I will.


Kajsa hade nu officially skamt ut sig in front of 3000 mannskor, for det var ju storbildTV pa plats! Heh! Men hey, den bjuder jag pa!

The end.


Sen sag vi Gordon laga mat, riktigt kul men den timmen gick jattefort. Gordon lagade anka, med sprouts och nan form av soppa. Sa nar showen var slut var vi lite latte hungriga, vi gick till en av gordon's resturanger (alla hans ställen var med på mässan), å käkade lite canneloni!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0