2017 - den årliga krönikan om det gågna året

Jahopp, den här bloggen verkar bara leva för sina annual reviews av det gågna året. Jag har vart otroligt dålig på att blogga i år, eller ja, förra året, 2017. Ska försöka bättra mig. Men även om jag inte bättrar mig så kommer  årskrönikan i alla fall vara kvar. Det är sen gammalt.

Tack för året som gått. 

(Som vanligt kan man klicka på de små bildikonerna för att se dem i större format)

 

2017 var året då:

 

- startade året med nyårsfest på Pomeransgatan

- vaknade upp med 4 män i skjorta i min soffa

- flög till ett blåsigt Österlen i mellandagarna

- reste till London i februari hängde med Linda

- träffade Juan och Ross i London

- var på väg hem men Aqua Shard hände

- sprang milen på rekord tid (under 54 minuter)

- åkte på skidresa till Saalbach med 50 andra glada skidåkare (se Österrike-inlägg här)

- försökte prata tyska

- åkte slalom för första gången på många år

- började med Jausern

- åt Knödel och drack Radler

- fick schysst ski-googles-bränna

- gick på juice-fasta

- vann musiktävlingar

- handlade massor av kvalitetsprylar på Wish, ebay och Amazon

- såg fina solnedgångar på balkongen och på jobbet

- firade påsk i Sälen med massa nysnö

- "badade" i snön

- tog hisselfies

- barnvaktade Valentine

- skrattade när Valentine imiterade en flodhäst

- började åka longboard

- cyklade till jobbet (en gång)

- cyklade fel, flera gånger

- roadtrippade med mamma till Skåne och sjöng schlagers i bilen

- hade Eurovision-bingo med Evelina

- odlade örter

- odlade tomater

- odlade chilis

- spenderade en jättevarm och solig kristi-himm på Österlen

- letade instamoments i rapsfälten

- smög på Mandelmanns

- boomerangade på Ales stenar

- premiärbadade i Sandhammaren i maj

- anmälde Markus och mig till handledarkurs

- övningskörde med Markus

- såg när Markus fick körkort och böter fösta dagen

- fick själv p-böter och andra trafikavgifter

- betalade på fel OCR-nummer

- var i Sundsvall på studiebesök

- var i Norrköping på studiebesök

- var i Köpenhamn på studiebesök

- gick brandlarmsutbildning

- gick säkerhetsutbildningar

- gick HLR-utbildning

- migrerade checkin-system

- skrev rutiner

- checkade in hockeylag 

- var med om inställningar

- åkte räkbåt

- var utklädd till geisha på maskerad

- var utklädd till Batman's Robin på halloween

- såg Oscarsrevyn med farmor och Tinna

- såg Coldplay på Ullevi

- såg Robbie Wiliams på Tele2

- mässade på Travel & Taste på Conventum

- firade nationaldagen på jobbet

   

- reste till Montreal och gick på F1

- var "sweetie" med hela Canada

- försökte prata franska

- blev starstruck när jag såg Sebastian Vettel i Montreal

- åkte på tok för seg sightseeingbuss genom vägbyggenas stad (Montreal)

- studerade gräsklippningstekniker i Kanada

- sprang på band

- gick till banan med farsan

- träffade Dollar-Ove och hans gäng

- såg Farine Five Roses hela tiden

- fick stanna för tåg som åkte förbi, i minst en kvart!

- såg snabba bilar

- åt poutine

 - lyckades komma in i Deltas sky lounge på JFK och bjöd in farsan

- invigde nya banan på jobbet

- firade midsommar på Tjärnö

- fem-kampade

- badade i havet och klättrade i berg

- fyllde 31 år

- började med linser

- tappade bort min favoritklocka

- tappade bort min favoritring

- tappade min telefon i backen så den pajade för gott

- krajade en kaffakanna på jobbet

- tappade bort ett par glasögon

- fick nya glasögon

- cyklade omkull och fick ett ärr på armen

- tror jag bröt mellantån i Thailand

- fick ögoninfektion 

- fick inflammerade tänder 

- stukade foten och fick hoppa på kryckor

- hade huvudvärk

- solbrände läpparna

- slog i mitt ögonbryn så det blev blått

- gick till en samtalspartner för första gången i mitt liv

- gick till en sjukgymnast för första gången i mitt liv

- reste till Thailand med mamma

- var tärna på Kristins underbara bröllop

- fick en hel drös nya kompisar i Thailand

- var med i en flashmob - se länk "Don't Stop Me Now" 

- anordnade en möhippa på en thai-ö

- hade utomhusdusch på en jättefin resort på Koh Yao Yai

- såg en jättevaran

- besökte floating markets 

- blev av med ögonbrynen

- upplevde ett hektiskt Bangkok 

- åt papaya salad när vi skulle ha något lätt och ostarkt

- var i en massa tempel

- shoppade loss på BKK's alla marknader

- ångrar att jag inte shoppade mer

- höll tal med en dags preparation

 

- vilade på flygplatser

- var på Liseberg och insåg att jag blivit feg

- åkte varannan karusell

- blev bitter när Miriam och Erik vann choklad

- gick på spinning

- cyklade omkring med Miriam på Open Art

- batikade så att fingrarna sårades

 - sjöng i bilen

- snapchatade 

- hashtaggade

- dansade Gagnam Style med Valentine

- reste till mitt älskade Barcelona

- reste till mitt älskade London

- var på Festa major de Sitges

- var på Festa de Gracia i BCN 

- åt tapas

- drack cava

- drack GT

- drack illuminating bottle Dom Perignon

- såg sjukt långa fyrverkerier

- mannekängade i Lindas underkläder 

- var på picknick i Walthamstow

- var på picknick i Hyde Park

- gick down memory lane (allfarthing lane) i London

- var med på flygdagen på jobbet

- hade barbeque på Lovartsvägen

- gick på kräftskiva på Lovartsvägen

- gick på byalagets grillfest i Onslunda

- vann typ 12 priser

- firade Valentines 5-årsdag

- kattvaktade Eriks katt (som heter Iris)

- praktiserade på rampen

- lagade värmlandskorv

- var på facklig kurs i Sunne

- spa-ade på Selma Spa

- bakade kanelbullar mitt i natten

- använde ord som "klappträ" och "ärkeidiot"

- hälsade på pappa och Fido i Porto

 - drack caipirihnas

- tvättade i tvättmaskin på balkongen

- gick på portugisisk fotboll

- såg kakel i överflöd

- gick på hockey i Behrn arena

- jobbade mest hela sommaren

- skrev ut tågbiljetter i A3-format

- upplevde tågförseningar

- tvättade fönster

- carvade en halloweenpumpa

- sträck-kollade på Mad Men

- sträck-kollade på Skam

- firade Markus med middag i Jönköping

- firade 1 år med Markus

- firade att Evelina fyllde 30 med maskerad

- firade att Evelina tagit examen med middag på Meza

- firade att Christian fyllde 30 i Lyby med hans lite lätt nördiga kompisar

- firade mamma på Kitchenette

- firade Erik med Cards against Humanity #africanchildren

- var mystery eaters på restaurang

- tog med mig Teresa till Ullared

- letade supermarkets i Montreal och hittade massor, sista dagen

- åt mackor med massa skinka

 
- såg coola plan på jobbet

 - såg the Greatest Showman på bio och ville (återigen) bli musikalartist - lyssna här

- sträck-lyssnade på soundtracket till filmen

- kollade på livets film Love Actually och droppade repliker 

- sjöng Värmlandsvisan på julbordet med jobbet

- minns inte så mycket mer av julbordet

- var redigt bakfull för första gången i mitt liv

- hade 23:e-fest på Lovartsvägen med rekordmycket folk

- jobbade på julafton och tomten kom på besök

 - gick på loppis

- plockade ner gardiner med kryckor

- möblerade om

- testade black mask och höll på att dra av ögonbrynen

- provade äppelpajschips. Ingen höjdare!

- inte sprang Göteborgsvarvet

- lyssnat på en massa poddar och spotify

- mellandagsreade med Mamma och Evelina

- fick nya namn på Starbucks

- färgade håret ginger

- firade in det nya året hos Malin och Nybbe i Arboga

 

 

 

2018 ser jag fram emot:

- att min skade-otur försvinner

- Österrikeresan vecka 11

- minst en London och en Barca-tripp

- F1 i Baku, Azerbadijan i april

- Krakow-resa med Markus

- någon födelsedagsresa med Erik och att han fyller 30

- Walking with dinosaurs med Erik och Valentine

- Foo fighters på Ullevi

- Jimmy Carr i Karlstad

- umgås mer med lillparveln Valentine

- att Markus ska springa midnattsloppet

 

Gott Nytt! 

 

Kommentarer
Postat av: Mammie

Alltid lika trevlig läsning! En del minnen är jag dessutom delaktig i. Kristins wedding med flashmob är en riktig höjdare som man kan leva på livet ut.
Tack för alla fina påminnelser och för att du delar ditt år med oss andra. ❤️

2018-01-01 @ 23:35:22
Postat av: Ingela Fredriksson

Härligt, fartfyllt år och jag antar att 2018 blir samma men utan olyckor😊

2018-01-02 @ 14:25:49
URL: http://www.lamborghiniwife.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0