(Gammalt inlägg, läs feb, 2013) F1 Thrills - Circuit de Catalunya - testdagar 2013

(Detta är ett gammalt inlägg som jag av någon anledning aldrig postade back in 2013 och har legat sparat bland drafts ever since...)

 

Circuit de Catalunya - testdagar

 

Vi jobbar lite med Circuit de Catalunya, eller inte jobbar, men vi vill eventuellt börja jobba direkt med dem och sälja F1-biljetter till Spaniens grand prix. Tidigare har jag köpt mina biljetter direkt från dem.

 

I helgen som var, blev vi inbjudna av dem att komma ut till banan och kolla runt och se F1-testerna som skulle äga rum där i dagarna 4. Det var på en lördag, så det var inte obligatoriskt att åka ut dit, men jag kunde inte låta bli. Fick med mig en hel drös ointresserade kollegor också.

 

 
 
Vi åkte i två bilar till Montmelo, och möttes upp inne på området med våra VIP-pass. Med VIP-passen kom vi in i vissa loger och hade grym view över paddocken och start/målrakan. Vi fick se depåstopp på nära håll, ovanifrån. Det enda område vi inte hade tillgång till var just paddocken men vi kunde se ner och kändispotta en hel del förare och F1-folk i och med testerna som gjordes.
 
 
Den första föraren jag fick syn på, på håll, var Paul Di Resta, sedan sprang vi in i en katalansk förare called Gene tror jag - han var överallt and everywhere, vi stötte ihop med honom ett flertal gånger under dan. 

 

Mina kollegor var måttligt intresserade och ville hem, en bil åkte men jag lyckades för den andra, den som jag åkte i, att stanna lite till, det hade nämligen blivit lunchpaus och förarna var more likely till att hänga mer nere i paddock-området än på själva banan. Mycket riktigt; efter att ha stått och hängt utanför och ovanför Red Bull fick vi syn på Vettel, Newey och Horner, Ricchiardo och till min lycka WEBBER! Det var Webber som var ute och testade under dagen så vi såg honom gå från bilen, in till Red Bulls trailers för lunch. Jag vägrade att gå därifrån när jag väl fått syn på honom.

 

 

Min kollega Isabel som gått omkring lite för sig själv och 'letat' efter Alonso knackade mig på axeln och sa: 'Kajsa, kajsa, stand up' Jag försökte ignorera för jag vill inte missa att Webber skulle komma ut på banan igen. 'Kajsa, listen, I have something for you, you will love me for this'… Jaja, okay, vad vill människan, egentligen? Jag ställde mig upp och Isabel viftar VIP Paddock pass i mitt ansikte. Hon hade nämligen sprungit på någon gammal polare som jobbade där och som kunde 'låna' ut VIP pass ner till paddockområdet. Vilken lycka! 

 

 
 
Eftersom vi bara var 4 personer kvar (från jobbet), så hade vi pass till alla och gick ner till området where the magic happens. Vi gick där och glassade, hittade vår kompis Gene igen, fick en närbild på Perez, träffade Viasat Motor-gänget och jag frågade dem om de var från svensk TV och det var dom. Jag berättade för Eje att han känner min farsa, och att jag känner Tony. Han trodde först att pappa var journalisten Jan Berggren på Expressen. Det sa jag att han var… NEJ, såklart inte, när jag sa att han var från Karlskoga såsa han: jaha,ja, låssmeden!
 

Pappa is famous in Karlskoga!

 

 
Efter det gick jag in brevid RedBulls trailers där jag innan stått och spanat över dem och vad händer? Jo, Webber springer ut och in mot sin bil. Vi var seriöst 20-30 meter från honom, oh my god, nu kan jag dö lycklig. Han vinkande till och med till mig när han satt och käkade lunch. Jag hade, trots att det var rätt varmt ute, tagit på mig min gula dunjacka (och Webbertröjan) just för att jag skulle synas bra och bli ihågkommen. 
 
 
Åh, vilken underbar dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0