Vad är det för en dag?

Vad är det för en dag, är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag för det är Sabrynas födelsedag. Hurra Hurra Hurra!
 
Idag fyller min kollega, tillika vän, Sabryna 27 bast. Hon har ju joinat oss i later-20's-gruppen. Det är ju här man ska hänga, för vi vet ju att 30's is the new 20's. Eller hur?
 
Vi brukar inte köpa födelsdagspresenter till varandra, utan mest bara bjuda på lunch eller drinkar eller så. Men, ni vet, när man hittar en sådan där spot-on present som man vet att personen i fråga kommer att älska men inte vet att hon/han vill ha, så måste man bara köpa den. Them presents are hard to find men när man hittar dem så vet man att man träffat rätt. Jag hade en sådan idag.
 
Jag hade gått och spanat in en katt-kudde (format som ett katthuvud med stora kattögon och öron), en mjuk en, som man kan värma händerna i om man fryser. Enligt mig är det lite läskig med sina stora ögon, men Sabryna gillar katter (det var ju hos henne jag var kattvakt om ni minns!), och jag visste när jag såg kudden att detta kommer falla Ms Pitch på läppen. Så den köptes och har sedan två veckor tillbaka bara väntat på att få hälsa på sin nya ägare. 
 
Imorse när födelsedagsbarnet kom i på kontoret spelade vi 'Happy birthday to you...' högt och påsen med katten stod tillsammans med ett egenkompnerat kort på hennes skrivbord. 
 
 
 
Lyckan var total. Vilken succé!  Hon var helt i eld och lågor och första halvtimmen på jobbet blev det inte mycket jobb gjort utan istället flamsade vi runt med kattkudden som numera heter Piglet. Vi tog bilder, dansade och filmade. Sabryna har nu också bytt profilbild och coverphoto på FB till bilder med katten.
 
   
Helt sinnes, men otroligt kul att det var en sådan uppskattad present.
 
När vi skulle gå hem så sa Sabryna: I want to take him home but at the same time I want to have him here. Han fick stanna, i alla fall i natt.
 
 
Vad ska jag nu hittat på till nästa år? Denna present går inte att toppa! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0