SKAVLAN

I lördags var och Linda på Skavlan-TV-inspelning. Det var min andra gång. Första gången som ni kanske minns var Bill Gates och Blondie gäster. Den enda gästen vi visste om innan var John Legend. Ni vet, han med megahiten All of Me (men som även gjort en hel del innan den!). Väl på plats fick vi veta att sångerskan Chrissie Hynde från Pretenders, författaren Cecilia Samartin, och psykologen Walter Mischel också gästade. Sedan var ju Fredrik Skavlan där givetvis.  
 
TV-inspelandet var, även som sist, på ITV studios, som ligger på London's southbank, precis vid Themsen. Det började vid 4-snåret och var nog inte över förran runt 7-tiden. 
Det är alltid lika spännande att vara med vid TV-inspelning, vare sig det är live eller inte. Att få vara på plats och se hur de fixar och trixar med scenen, hur många gånger de måste ta om trailers, hur de trollar in ett piano mitt i allt så att John Legend kan spela lite, är väldigt intressant. Man får också sitta där vid omtagningar och fake-skratta och ivrigt klappa händer.
 
Sen är det ju alltid spännande med gästerna, de man minst anar kan var hur roande och intressanta som helst. I dagens gäng så var John Legend min favorit, jag har gillat honom länge och han verkar så mysig, down to earth och är supertalented. Han är 35! What, han ser ur som typ 20. Cecilia och Walter var även de intressanta och hade en hel del begåvat att säga. Chrissie, ja, hon var väl lite som Debbie Harry sist var, lite avdankad och kanske inte alltid den rappaste, men men hon har nog levt ett hårt liv. 
 
Programmet som vi filmade visas nog nu till helgen i SVT och NRK och det ska bli kul att se vad som tas med och klipps bort. 
 
I publiken satt mest svenskar och norrmän men det var några danskar där också. Kan ha funnits någon britt med för programmet spelades in helt på engelska, fast med norskt mellansnack. Jag tycker han är otroligt skicklig Skavlan. Han är kort (det har egentligen ingenting med hans skicklighet att göra) och han kan verkligen ta männsikor på ett ärligt och trovärdigt sätt. Mycket kan ju vara inövat på förhand men man måste nog vara rätt så allmänbildad för att klara av att göra ett sånt bra jobb. 
 
Här är några av de bilder man inte fick ta. I alla fall inte under sändning. Jag vet, jag är lite olydig.
Linda och jag förväntningsfulla, eftersom vi tror att Pharrell är hemlig gäst. Han är ju i London trots allt. #DenBesvikelsen. Scenen innan sändning, precis som på TV.
John Legend spelar och sjunger en liten trudilutt. Chrissie Hynde också. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0