NYO - KGA - ÖBRO - STHLM - del 2

Valentine och jag lekte en massa där på morgonkvisten på torsdagen. Och när mamma och pappa dragit till sina jobb tänkte jag ta mig med lillen ut på prommis till Teresa. Det fortfarande var tidigt, men vi slängde på oss regnkläderna och började gå mot Ekeby, i hopp om att lillen skulle somna i vagnen. Det gjorde han inte: Väl framme hos Teresa och Tiffany blev det heller ingen sömn. Teresa insåg snabbt att ha en nyfiken 2-åring i lägenheten kräver lite mer ordning och reda. För så är det med Valte nu för tiden, det blir aldrig en lugn stund då han är snabbt och stark och ska pilla, klättra på allt och springa omkring och busa. 
 
Vi hade en mysig morgon hos Teresa, och var nog där en timme eller två. 
 
Under promenaden hem, i spöregn bör tilläggas, somnade till slut den lille vilden. Grejen var dock att han somnade ungefär när vi svängde in på Lovartsvägen, men då fikc han sova i vagnen på altan.
 
Rookie-barnvakt som man är, han man inte så stor koll på de små livens ät- och sovvanor. 
 
Eftermiddagen bjöd på golunch hos farmor, fikabesök med rullator-race och en massa spring hos farfar tillsammans med Tinna och farmor, långpromenad med Tinna och mer häng med Teresa och Tiffany.
Quality-time när den är som bäst och när man är som tröttast. Tror att parveln somnade just efter 20-tiden, då hade vi tittat på ett halvt Bamse-program och 4 Mamma Mu-avsnitt. Europa League-matcherna hade knappt ens börjat förrän både pappa och jag sagt god natt. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0