En liten historia om gin, och inte vilket gin som helst...

...utan Bulldog.
 
Någon gång förra året, eller jag menar såklart förrförra året, 2012 så träffade jag Bulldog-gänget på Eclipse. För er som inte hängt med på sistone så är Bulldog ett premium gin som har sitt säte i NYC men som är väldigt stora på den iberiska halvön (alltså Spanien och Portugal). Jag klandrar er inte om ni inte har hört om Bulldog (det hade inte jag heller innan). Hursomhaver, den här kvällen, startade som en typiskt Barcelonautgåg med terass- och poolhäng vid playan, innan det var dags för after party på Eclipse. Den bar som ligger högt uppe i W-hotellet i Barceloneta. Jag var ute med en hel drös med vänner men som det ofta blir när man går ut så kommer man ifrån varann ibland. Min kompis Tarsha och jag hängde dock ihop och vi lyckades (som vanligt) ta oss in i VIP'n där vi sprang in i ett glatt gäng som visade sig vara i stan för att promota just Bulldog. Vi fick mer än gärna hänga vid deras bort under förutsättning att vi drack gin såklart. Anyway, för att göra en lång historia kort, det var en trevlig kväll som slutade med att vi blev medbjudna på ett Bar Forum dagen efter plus middag (vilket vi gick på)... och sedan dess har det rullat på. Varenda gång Bulldog har varit i Barcelona (eller nu senast i London) så hörs vi av och hänger på en och annan bar, tapasrestaurang eller klubb och dricker lite gin&tonics. Här är en partybild från just Eclipse ngongång under hösten 2012.
 
 
Förra julen 2012, gav jag en flaska bulldog gin till min kära far i julkapp. Han och hans polare har ju en så kallad ginakademi där de dricker och testar lite olika sorters gin, både fulgin och fingin. Så vad passade bättre än en ny sort (som dessutom inte gick att få tag på i Sverige?). Jag slog in den fin i cellofan och ställde den under granen, i sann julanda. Tog en bild, och skickade till min numera komips (som också är ägare och grundare). Han tyckte den var jättebra och frågade om de fick lägga ut den på deras FB-sida. Det fick dom.
 
Originalbilden ser ni nedan.  
Jag tyckte det var en kul grej så iår gjorde jag en mer medveten bild, med nyårstema. Jag kallade den NYE Essentials. Den ligger också på deras FB-sida (och som jag även är taggad i). 
Här är orignalet och ett 'draft'
 
Kul att mina 'bröllopsskor' (de skor jag hade på mig på Linneas bröllop) kom till använding. Kan ni skymta champagneglaset?
Innan jul fick jag en hemleverans, till lovartsvägen med UPS. Vid något tillfälle hade jag nämnt att min farsa gillade gin och hade en 'gin academy' varpå jag fick frågan om han drack shitty gin som typ Hendricks, eller Beefeeter. Det skulle ju i så fall inte gå för sig och därmed fick vi en liten delivery med lite bulldog merchandise (2 tishas, 2 dogtags, 1 shaker) och en specialutgåvaflaska på 1.75L. Den är massive, så nu blir det minsann till att dricka gin framöver.
 
 
Här poserar jag och farsgubben i vår bulldogutstyrsel som ena riktiga ambassadörer för ginet.
Så, gott folk, ska det drickas gin därute, så ska det drickas fingin i form av Bulldog och inget annat. Då vet ni det. 
 
Här är en annan utekvällsbild - där jag har en dogtag runt halsen, det är liksom ett måste! OBS - dom glasögonen är inte mina!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0