Bring on the TRÄNINGSVÄRK!

Jag tränar ju ganska mycket numera, 5-6 pass i veckan. Innan jobbet oftast, och även ibland efter jobbet (ja, alltså inte samma dag!). Eftersom jag kör 80-minuters konditionspass har jag, måste jag medge, ganska bra kondition och jag brukar inte få träningsvärk. Vilket är både bra och dåligt. Jag gillar att känna mig vältränad men jag tycker också om känslan då man knappt kan röra armar och ben för att man har sån träningsvärk. När man sitter på kontoret och inte kan sträcka sig efter pärmar och papper för att armarna värker. Kanske låter knäppt men då känner man verkligen att man jobbat hårt. 
 
Igår, gick jag till ett nytt gym i min närhet och de hade lite trampmaskiner som jag inte använt på ett tag. Jag körde som vanligt mina 80+ minuter och visste när jag gått av att detta kommer leda till pain pain pain. Och mycket riktigt. Idag har jag träningsvärk, inte den värsta sorten, men ändock, den finns där i lår och rumpa. OCH det känns så skönt.
 
Dagens pass på gymmet var rätt slitsamt till en början, men efter dryga halvtimmen kom jag in i rytmen och completade mitt mål. Träningsvärk botas ju med mer träning, fast just nu känns det som jag kommer ha träningsvärk imöra med. 
 
Svettig brud på gym. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0