Nu har det hänt...

...det som inte fick hända.
 
MIN SKO HAR GÅTT SÖNDER!
 
"Oj!", tänker du. "Det är väl inte så farligt. Du har säkert ett dussin, om inte två, staplandes på rad i garderoben som du kan använda dig av".
 
Det stämmer, jag har kanske 5-6 dussin par skor men väldigt få som har stabil sula och öppen tå. Eftersom jag är plattfotat och "åker igenom" skor som är öppna i fram köper jag dem inte om man inte kan spänna åt eller knyta åt dem i fram. Jag har dock ett par, min Salomonsandaler, som jag traskat omkring i de senaste 6 veckorna på grund av den förbannande brutna lilltån. Lilltån är bruten sedan Maltatrippen. Jag slog i foten i en sten när jag klättrade lite på "rockiga" Malta. Den har varit blå, lila, tjock, svullen och öm i ett bra tag nu. Jag tror den läker, jag har den tejpad mestadels av tiden så det ser ut som jag har 4 tår på högerfoten, en megatjock tå till lilltå. Doktorn sa att jag skulle ta det lugnt (ingen träning alltså!) och gå i bra skor i ungefär 6 veckor så borde den läkt efter det. Den har kanske läkt lite men den är fortfarande öm och just därför kan jag inte ha skor som är täckta i fram, typ gympapjucks. Detta är sjukt frusterarande då jag är en person som älskar att gå, gå fort, springa och träna. Jag kan gå, jag kan gå hyffsat fort (om jag har på mig mina guld-värda-Salomonsandaler), jag kan inte springa. 
 
Som ni då kan förstå, så är Salomonsandalerna mina bästa och livsviktiga ägodelar för tillfället. Men nu så har det alltså hänt, remmen på högerskon har gått av. Det har pajat. Och jag är heartbroken. Nja, kanske inte heartbroken eftersom jag har sett detta coming förr eller senare. På väg hem från jobbet idag lossnade bakremmen, så jag haltade sista beten hemmåt. Tur i oturen var jag nästa hemma när det skedde. 
 
 
"Men herregud!" tänker du igen. Ja, herregud, säger jag. jag vill inte köpa ett par nya skor för kanske 2-3 veckor till. Jag använder liksom inte denna typen vanligtvis OCH jag har inte planerat att byta någon mer tå in the near furture OCH det börjar bli kallt så jag måste ha varmare skor på fossingarna.
 
What to do, what to do. Jag har provisoriskt fixat dem men fiskelina eller vad det nu heter. vi får se hur länge det håller. 
 
Jag återkommer med en räfflande uppdatering vid ett senare tillfälle.
 
Stora bilden och första lillbilden är från idag. Andra lillbilden är när tån slogs i, eller i alla fall samma dag, tredje bilden är en av mina jobboutfits, och sista lillbilden är fötterna för en vecka sen (jag vet att de är åt fel håll men det är för man ska se skillnanden på lilltårna lättare)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0