Uppdateringarnas uppdatering

Kajsa? Vem är det? Vart är hon? Vad hör hon? Vart håller hon hus? Lever hon?

Ja, har man facebook vet man att jag lever för där uppdateras det till tusen om inte med bilder så med statusar. Men har man inte facebook (hej farmor!) så kanske man tror att jag gått under jorden på grund av bristen på uppdatering på bloggen.

I can confirm att så inte är fallet. Jag har bara varit oerhört upptagen med det ena och det andra. Och bloggen har således blivit lidande. Så vad har hänt? Hmm, låt mej se, vart slutade vi?

Jo, Rebekah var här och hälsade på mig under en långhelg i början på augusti. Jag hade tagit en dag ledigt och vi hade några underbara dagar med strandhäng, barhäng, shopping och sightseeing i Barca och i Sitges. Vi åt oliver, jamon och tortilla de patatas på terassen varje dag, och drack vin G&T's och sangria, som sig bör i Spanien.

I början på augusti började jag även min nya roll på jobbet. Jag är numera systems supervisor, inte så mycket har egentligen ändrats mer än själva titeln eftersom de arbetsuppgifter jag nu har hade jag i princip innan med, inofficiellt. Tänker inte gå in så mycket mer på det, det är inte så kul läsning så vi skippar det.

Helgen efter att Bex varit här, alltså helgen 16-19 augusti, var jag i London. Min kollega, eller numera ex-kollega Javi, hade anordnat ett leaving party då han flyttar hem till Brasilien i nästa vecka. Javi och jag jobbade i flera år next to each other och vi har gått igenom mycket ihop, dessutom flyttar han till andra sidan jorden, dit man inte direkt åker för att hälsa på över en långhelg, därför kände jag att jag vill vara med på det partyt. Jag flög in till Heathrow på torsdagskvällen, bodde hos Kristin i gamla goa SheBu och hann med lite afterwork drinks med Sabryna, Bex, Kristin, Mel, Ivan, Anders och Maria på fredagen. Kul att catcha up med gamla godingar.

Lördagen bjöd på dunderväder. Dunder som in kanonfint. 31 (?!) grader och sol. I London. Sjukt. Alla har deppat hela sommaren eftersom värmen inte riktigt kommit men jag kan då inte klaga, de får gångerna jag varit där i år har vart soliga och fina. Och speciellt denna dagen. Kanske är det så att jag är solen, jag kommer med värmen?
Heatwave, jag skämtar inte när jag säger att det var Barcelonavärme. Vi hängde i Ravenscourt Park på dan, jag Kristin, Laura, Mel, Maria, Ivan och Anders. Hade lite picknick, solade, snackade skit och njöt av värmeböljan. Anders fick sin efterlängtad glöggflaska som jag lovat honom. På kvällen sedan bar det av till Westfieldspuben the Bull där Javi och hans fru Irene hyrt in sig på ett av rummen. Där spenderade vi eftermiddagen / kvällen i sällskap med gamla och nya kollegor, vänner och ovänner höll jag på att säga. Det bjöds på vin, pimms, champagne och det var så in i bomben varmt. Jag hade med mej min jeansjacka, den användes aldrig under de 3 dagarna.
Riktigt kul att vara i London, sorgligt men ändå skönt att vara med och säga hejdå face to face.
Söndagen spenderades på Gatwick. mitt flyg var över 2 timmar försenat på grund av plan-byte, så istället för att vara hemma kockan halv 7 som tänkt, var jag hemma halv 11. På kvällen.

And then... vart är vi nu? Jo tillbaka i Barcelona, jobbade en hel arbetsvecka utan besök. Vi var på terassparty förra fredagen hemma hos Greg, slutade med att vi skulle nattbada (vi har haft en heatwave i Bcn med temps på nästan 40 grader). Så blev det inte, tanken var att vi skulle cykla ner till playan runt 4-snåret men bicingen var inte öppen så folket skingrades och åkte hem. Utom jag och Daniel som skulle invänta bicingen. Den öppnar klockan 5. Vi väntade, och väntade, och väntade. På en stenparkbänk, trötta och kissnödiga. När bicing väl öppnar visar det sig att Daniel tappat sitt bicingkort och vi kan alltså inte cykla hem... det blev taxi.

På lördagen kom Malin och Carro på besök. Vi drog till playan, solade, drack mojitos, åt tapas. Drack mer mojitos. Carro och jag sippade fint och sansat medans Malin slukade dem som om det vore hallonsaft. Eftersom vi hängde i en beachbar, så kallad Chiringuito, kom vi inte ifrån stranden förrän det började mörka. På vägen hem fyllde vi på mojitodepåerna och tog en powernap på varma placa Catalunya. Hemma runt midnatt efter en härlig dag.

Söndagen var totally dedicated to beaching. Lite fler mojitos och paella på kvällen. Resten av dagarna jobbade jag men terrassmiddagade med brudarna på kvällarna. Riktigt riktigt mysigt och ni är saknade tjejer!

Och nu är vi minsann inne på veckan som varit.

Kollegan och vännen Maria fyllde år i tisdags och det skulle firas med tårta. Och inte vilken tårta som helst utan Alfonstårta. Jag gick upp i ottan (eftersom jag redan sov på soffan vaknade jag tidigt by nature) för tårtbakande. Tårtbottnar hade jag redan men bananer skulle mosas, grädde och chokladmousse vispas, kiwis skulle sliceas etc etc. Det kanskte inte låter så värst jobbigt eller tidskrävande men utan elvisp tar det en, ursäkta språkvalet, jävla tid att vispa grädde. För att inte tala om träningsvärken i högerarmen efteråt. NOTE TO SELF: Köp en elvisp.

Tårtan blev god, grädden lite rinnig men helt klart godkänd av födelsedagsbarnet som nöjt sa att det var den godaste och finaste tårta hon fått. Bra betyg antar jag.

Veckans höjdpunkt var helt klart fredagens gladiator-tema-party hemma hos Juan och Fernando. Vi var nästa samma gäng som på festen veckan innan, skillnaden var location och att vi var mer eller mindre utklädda. Jag har ju alltid tyckt om utklädnad och gladiatortemat passade perfekt. Jag var kanske mer av en Xena-warrior-princess-typ än gladiator men hey same same. Jag hade på mig mina knähöga svarta läderstövlar, mockakjol, svart topp/bh, ett fult 3euroläderbälte och lite andra små accessoarer. Till det riktigt hårt sminkade ögon. Gissa om jag fick många blickar och kommentarer när jag så småningom traskade hemmåt klockan 7 på morgonkvisten...

Bilder kommer komma shortly.

Kvällen började som sagt hemma hos Juan och Fernando, för att sedan gå ut på ramblan till plaza real. Det var inte alla barer som ville släppa in oss, men vi hittade till slut en, en crappy en, men vi gjorde det kul. Jag stannade dock mestadels utanför med Giacomo (som köpt mej en 1euro ros för att stödja den hårt arbetande pakistanska mannen). Rosen vissnade ganska snabbt men den var fin så länge det varade. Vi träffade en irländare och en amerikan plus tvp irländska eller möjligtvis engelska tjejer och snackade med dem ett bra tag innan de andra gladiatorerna kom ut från baren för att käka något. Klockan var väl 5, halv 6 och vi började bli smått hungriga men unfortunately ställena runt ramblan var stängda så det fick bli att värma på pizzor hemma hos J & F. Pizzorna var life savers och efter lite ätande upptäckte vi att solen började skina in, morgonen grydde och det var liksom naturligt dags att gå hem. Sagt och gjort. Jag var hemma halv 8 på lördagsmorgonen. Trött med lycklig.

Lördagen sen. Inte mycket hände på dagen av förklarliga själ. Jag var ute och gick min PW, kollade F1-kval handlade och powernappade på playan när Daniel fotade vollyballers. Anais, Marta och jag hade bestämt för att ta några drinks i Raval så det gjorde vi tillsammans med Marcel på Sifo. Jag drack min första G&T, tänk jag börjar bli så till åren att jag dricker Gin and Tonics. Jag sjöng även *Aaaafrica' istället för 'I freeeak out'. Det regnade och vi beställde in mojitos som var så starka att vi knappt kunde stå på benen efteråt. Lite dans på något krabbställe. Jag kallar det krabbställe då det var en stor krabba i taket och heter typ krabba på katalanska. Antar jag. Kul musik med lite abba och sånt tjafs.

Marta, Anais och Marcel drog hemmåt, jag mötte upp med några av fredagens gladitorer på ett gayställe i Eixample. Det började sedan ösregna när jag skulle cykla hem. Höstan är på ingång. Idag har det bara varit 27 grader och molnigt. Bu.

Det var väl det, kommer säker göra additions när jag kommer på mer saker som skett men for the time being this is it.

Bilder kommer som sagt asap.

Kommentarer
Postat av: Mammie

Det var inga problem att orka läsa det mastodontlånga inlägget. Man blir ju mer och mer nyfiken ju mer man läser.........
och så längtar man till sommaren hos dig.

2012-09-04 @ 22:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0