DOM RÖDA I GOTT&BLANDAT ÄR GODAST

Jag har frossat i svenskt godis på sistone.

Teresa hade med sig en påse med bara röda ferraribilar (vad skulle vara mer passande när man ska på f1-race?).
Mamma hade med sig en packe med godis; det var marabouchoklad i olika smaker, en geisha, lite dumle och en påse Gott&Blandat.

Ferraribilarna är slut, så nu har jag påbörjat Gott&Blandatpåsen. Och jag tänkte chocka mej själv (och resten av världen) genom att börja äta lakrits, eftersom jag under de senaste åren anser mej ha mognat och kommit över mina fix ideer och blivit mindre kräsen. Jag har gjort och ätit saker som jag för 5-6 år sedan aldrig trodde jag skulle göra / äta.

Jag tänker bland annat på att jag blivit sportnörd och träningsfreak. Vem trodde det om köttbullen Kajsa i högstadiet?

Jag har tatuerat mej. Vem trodde det om nålrädda Kajsa som behövde ha med mamma i skolan när det var dags för stelkrampen?

Jag har börjat äta fisk. VEM trodde det, efter 18 år med fiskvägran?

Nu har jag kaffe och lakrits kvar innan jag är riktigt vuxen. Jag börjar med lakrits. Så här gick det efter att ha stoppat en gott&blandat-lakrits-bit i mun:

Efter några tugg blev den utspottad.

Betyg: Inte gott för fem öre.
Framtid: Oviss, jag tycker verkligen inte om det.
Så vad gör jag nu med dom svarta godisarna i påsen: Jag har märkt att väldigt får människor utomlands gillar lakrits. Det verkar vara som med snus och bara existera i Skandinavien. Jag kommer ihåg när Kristin hade med sig djungelvrål eller salta pingviner till jobbet - det var bara hon och en till som åt dom. Geishan och Maraboun tog slut på en dag medan lakritsen var kvar i veckor. Och jag antar att mina bitar kommer vara det med. Eller? Vi ska ha 'Let the summer begin'-fest nästa helg då kan jag kanse bjuda bort dom; jag menar gratis är väl alltid gott?

Men för att återgå till det som är godast: såklart dom röda bitarna. Utan tvekan. Inget utspott på dom inte.

Kommentarer
Postat av: mammie

Kul att du försöker! Me like! Men all lakrits är inte god. Det ska helst vara den salta sorten, typ salta fiskar.

Ta med dem till Kristin eller spara dem till mig ifall ingen spanjor äter upp dem.

2012-05-27 @ 21:54:21
Postat av: mammie

Förresten håller jag med om att de röda är bäst!

2012-05-27 @ 21:55:18
Postat av: Carro

testa svart+röd

jag tycker de är godast ihop!

2012-05-30 @ 21:29:22
URL: http://arrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0