Hej gymmet, det var inte igår!

Om ni tycker att jag ser röd-rosig ut på sista bilden nedan är det rätt och riktigt. Jag har nämligen hittat lite av min avslagna energi och gått iväg till gymmet idag. Första gången efter en veckas magsjuka, en veckas rekreation i Sverige och en veckas jobb tillbaka i Barcelona. Jag har kännt mej sliten, väldigt låg och oerhört trött den senaste veckan. Jag är i princip frisk från magsjukan men fortfarande har jag knappt någon aptit (fast nu kan jag i alla fall äta och jag gör det) och min energinivå är låg. Superlåg. Jag tror nog aldrig jag vart så sjuk som förförra veckan. Usch och fy! Men, I am alive!

Idag, rättare sagt imorse, när jag fått sova ut (till nästan klockan 8!!!), ätit frukost gick jag iväg i lugn takt och tänkte minsann ta i tag i styrketräningen. Jag varierar mej för sällan och har på sistone (innan jag vart sjuk, bortrest och tom på energi) bara kört cross-training, PW's, cykling och löpning eller en kombo att alla fyra. Mycket kondition alltså. Jag kan ärligt säga att jag har bra kondis och behöver inte köra så många pass som jag gör på cardio-maskinerna när jag vet att mina armar, rygg och mage behöver tränas och bli starkare.

Så, jag snackade med en PT när jag kom dit, han visade mej lite olika maskiner för överarmar, för rygg och för abs. Jag gjorde dem, 3x15 på alla, i min takt och på min viktnivå (jag är ju väldigt svag och lyfter inte så tungt, än!). Sen körde jag på med 15 mins rodd och kände att energin flödade efteråt. Tacka gudarna att den återkommit. Avslutade gym-passet med 45 mins löpning. Grymt skönt att vara back on track! Och grymt skönt att ha börjat styrketräna, nu ska jag kombinera passen 50/50 och köra halva tiden styrka, halva kondition.

Bring on the muscles!

Kommentarer
Postat av: Mammie

Du ska se att energin kommer med träningen. Och med träningen kommer framstegen. Och om du ska åka tjejvasan behöver du styrka också, inte bara kondition, så nog är det bra att du kör på.

HEJA KAJSA!

2012-03-04 @ 21:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback