MIAMI - HILLSBORO - FLORIDA

December 2012: Lite bilder från spontanresan vi gjorde i början på december.
                                         Tired på flyget från London till Atlanta:
Tacka gudarna för nack-kuddar. Jag hade sovit ganska lite (och illa) kvällen innan jag reste från Barcelona till London för att möta upp Chris. Mitt flyg landade på Stansted sent på kvällen och jag var inte i stan förrän efter midnatt, sen gick planet till US runt 9-tiden på torsdagsmorgonen vilket resulterade i få timmars sömn och därav tirednessen under flygningen.  
       View from the window seat Delta flight something from Atlanta to Miami above.
 
Miami harbour taken from EPIC hotel below.
         Vår guldfisk!I vanliga fall har hotellrum amenties såsom tea&coffee making facilities, hair dryer, wifi, mini-bar, natural daylight, 24hrs room service, pay-per-view, docking stations, bath robes etc... och det hade vårat MEN också en guldfisk i en skål. That's a first.
        Tanken med hela resan till Miami var att gå på Chris' kompis Mike's bröllop. Mike och hans bride to be Alix gifte sig på vackra Hillboro beach club, någon timme utanför Miami, längs kusten. Vi stannade två nätter där och var med på rehersal dinner på fredagskvällen och självaste bröllopet på lördagen. Tyvärr har jag inga bilder från bröllopet men ovan ser ni en bild på vårt boende och nedan en bild på frukosten.
Vi hade hyrt hyrbil och då Chris inte förnyat sitt körkort på länge var det jag som stod på hyreskontraktet och jag som i praktiken skulle köra. Men, vi var ju i staterna och där verkar det inte vara lika strikt som hemma i Sverige så vi delade på körandet. Det var dock en upplevelse att köra på fem-filiga motorvägar och dessutom köra en automatbil.
         Lite vyer från Florida. Soluppgångar och solnedgångar. Vädret var kanon. 25-30 grader varmt, soligt och molnigt om vartannat.
          På söndagen efter att bröllopet var avklarat, åkte vi vidare, shoppade på en mall (en av de största i USA) Sawgrass, hälsade på Chris mamma, bror och syster och åkte på aligatorfarm. See below. Vi såg två aligatorer i det vilda men det var liksom inte tjusningen, det som var mest kul var att åka omkring i svävaren och spana efter dem. Lite safari-känsla på det.
Uppdaterar med mer pics shortly.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0