NEW YORK TATTOO DEBUT

Vi fick ett ryck. Teresa och jag. Istället för vänskapsbanden och vristbanden vi kört med ett tag kom vi på att vi ville göra något mer permanent. En vänskapstatuering. Ett hjärta på vänster handleds insida. Samma hjärta, samma storlek, på samma plats fast på två olika vänsterhandleder.

Ingen av oss hade tatuerat oss innan. Båda var otroligt nervösa och trodde nog egentligen inte att vi skulle go through med det hela, men när vi väl kom till tatueringsstudion (called Whatever Tattoo) gick det inte att banga ur. Jag sa att jag ville göra först och så blev det. Nedan ser ni en nervös, lite rödlätt, svettandes tatueringsdebuterande tjej, eller ja, ni ser två nervösa tjejer.
Min tatuering var gjord på cirka 5 minuter, det gick fort och gjorde inte så farligt ont. Alltså, klart att det kändes men jag hade nog trott att det skulle göra mycket ondare än vad det gjorde. Det gick bra, trots att jag svettades hela tiden. 

Teresas dock, gjorde tydligen skitont, men man kan ju undra vem som har mest ont; hon som får nålen i handleden eller jag som får handen krossad av henne... :)

Vår tatuerare var en cool man, han heter Xavier men kallas för X och tyckte minsann att vi skulle komma tillbaka nästa vecka och tatuera hela ryggen.

Teresas kusinbarn Krystal som var med oss under dagen gjorde ett hjärta med, det var inte hennes första tatuering så hon var den som var coolast och lugnast i studion.

En vänskapstatuering som kommer finns på min handled för alltid; jag ångrar den inte och varje gång jag ser den kommer jag tänka på min PIC, min bästa vän, min kines, min fashionista - den snällaste, bästa, mest generösa, roligaste, vackraste, elefantsnytande Teresan i hela världen.
Man skulle tro att det var enough här. No said Nick, direktöversatt. Jag fick ett ryck, ett till. Och efter en Mac'n'Cheese-lunch bestämde jag mej för att göra en till. Tokig och impulsiv som jag är. Jag har velat ha ett ankare en längre tid, och joina Evelina och Sannas sailor-klubb. Men eftersom jag aldrig vågat tatuera mig innan har det liksom inte blivit av, men nu när den första tatueringen, hjärtat, inte gjort så ont som jag trott tänkte jag minsann göra en till. På foten. Foten ska vara mer smärtsam än handleden men ärligt talat tror jag nog handleden var snäppet värre. Foten tog lite längre tid, kanske 15 minuter men det var bearable. Här är reslutatet:
Jag är supernöjd med båda. Mest nöjd är jag nog att jag vågade. Det var ett stort steg och jag törs ge mig in i saker jag aldrig trodde jag skulle göra eller klara av. Cred för det!

Kommentarer
Postat av: Teresa

Jag älskar dig och kommer alltid att älska dig (oavsett om jag tycker till lite för mkt ibland).

Du är verkligen bäst. Och jag är så glad att ha dig i mitt liv. Och där ska du vara för alltid.

ps: din fot ser ganska gul ut. Thank god för predikyr lr? haha :ds

2012-04-15 @ 19:35:30
URL: http://chinni.blogg.se/
Postat av: Kajsicken

Den är gul för att jag håller på att konvertera till att bli kines... :)

2012-04-15 @ 22:32:21
URL: http://kajsaberggren.blogg.se/
Postat av: Mammie

Modigt gjort tycker jag.... och skönt att det blev så lagomt.

2012-04-20 @ 19:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0