MANNEKÄNG

Farmor och farfar ska flytta och det betyder städning och rensning bland alla prylar och saker på Böljevägen. Jag hade sagt till farmor att hon inte fick slänga något i sko-, klädes-, och väsk-väg innan jag fått kika på det. Så, mamma och jag tog en liten tur ner till gammelpäronen på söndagskvällen och provade lite av farmors gamla trasor...


Fin modell, synd på mönstret bara...

Denna 70-tals hippieinspirerade klänning fick följa med hem till Lovartsvägen.

Bevis att One-Piece fanns redan för 50-år sen eller nåt! Denna kreation får gå till Pingtskyrkans loppis eller Myrorna. Andledning? Lila is not my colour, och den är för kort!

Den svarta fick stanna hos farmor och även den gröna below. Skorna, blå-röd-gröna pumps fick följa med hem.

Och favoriten. Farmors dansklänning som hon har dansat i den fick vi veta. I Oslo av alla ställen buggades det för fullt. Mamma har släppt ner follen så nu är den perfekt till mej.

Vi fick även med oss några väskor, ett par pjucks eller tre, en kappa till mamma, lite lakan och tjafs som jag ska ta med till BCN. Tanken var att vi inte skulle stanna så länge men efter allt provande och lite fika på det visade det sig att vi varit på Böljevägen i nästan 3 timmar.

Kul tripp för alla inblandande tror jag!


Kommentarer
Postat av: inte jag

den grona klanningen e grym

2011-05-02 @ 16:31:41
Postat av: Mammie

Inget nytt under solen. Allting går igen. Är det inte så man säger...... Du är ursnygg i farmors klänningar. Och det är ju bara att dansa vidare i dem. Go for it!

2011-05-07 @ 09:49:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0