men tack, TACK, för tipset!

NHS - jag officially HATAR dem.

Mina rötgenplåtar hade äntligen efter 3 veckors olidlig väntan kommit in, så jag bokade en ny tid hos farbror doktorn idag. Förväntasfull över att få ett resultat, ett slut på de onda gick jag tid för min appointment klockan 5.40 pm. Började bra med förseningar så jag fick inte träffa doktorn förran 6.20 pm. När jag väl kom in bad han mej att ta av alla skor, strumpor, stödstrumpor etc så att han kunde göra en small examination av min lilla fossing.

Efter att ha klämt och klämt på det onda, kom han fram till att det är defintely something there. Alltså inget är brutet, ingen spricka according to the x-rays, men det kan vara någon form av inflammation eller soft tissue som inte sitter som det ska.

Jaha? Jag satt som ett frågetecken. Vad kan jag göra nu, frågade jag doktorn. Han menade på att jag borde boka in en tid för en ultraljud-scan. En vad? EN ULTRALJUD, en sån man kör med på blivande mammors magar, ja fast denna blir ju för foten din.

Eeh? Okay, kan jag göra det här eller måste jag gå till det förbannade hospitalet igen? Du kan göra den här men det kommer ta upp till 2-3 veckor, due to high demand.

Va? Skojar du? Jag har ju väntat en månad redan, måste jag vänta ytterligare 3 veckor. Helt sjukt.

Vid det här läget började jag bli lätt frustrerad och jag kände det svarta mamma ögat komma sakta men säkert, men jag lyckades bita ihop, det är trots allt inte Dr Isherwoods fel att det engelska sjukvårssystemet inte funkar. Nu ska jag få en bekräftelse hem i brevlådan om när jag ska göra mitt ultraljud. PÅ FOTEN alltså.

Så min ultimata fråga till doktorn var ju vad kan jag göra in the meantime? Jag menar, jag kan ju inte bara sitta och vänta på att tiden ska gå. Du kan äta painkillers, inte ha på dej trånga skor, och gå inte så mycket, om du måste gå, gå sakta. Och sen kan vi hoppas på att det går över av sig själv.

MEN TACK, tack så jävla mycket för tipset. Painkillers och sköna pjucks! Som om jag inte testat det i 4 veckors tid nu. IDIOT!

Ursäkta men jag hyser ingen, VERKLIGEN INGEN, respekt för englands sjukvård WHAT-SO-EVER.

Mitt tips: BLI INTE SJUK, blir du sjuk är det banne mej bättre att boka ett flyg hem till Sverige och fixat där.

Sjukt inneffektiva, jag gick från Brocklebank Health Centre med gråten i halsen, inte för att det gjorde ont eller så utan att jag var så arg och mest besviken tror jag. Jag har verkligen ringt dom varenda dag sen jag gjorde röntgen och de kan inte ens nu säga vad felet är.

Jag måste lugna ner mej. Mamma snälla ring mej!


Kommentarer
Postat av: carro

stackare. hur svårt kan det va lixom?!



btw. vilken frisörsalong var det du va på? o va kostade det?

2010-03-16 @ 22:26:13
URL: http://arrow.blogg.se/
Postat av: Mammie

Sweetheart! Nu har jag ju precis pratat med din......Sjukt illa är ett bra uttryck, men kämpa på. Om det är en inflammation kanske du kan hitta några inflammationshämmande painkillers eller salvor. Prova ett apotek istället för Sainsburys. Känn efter ordentligt vilka skor som känns bäst och om det är skönast med eller utan stödbandage. det är viktigt att den där lilla fossingen blir OK, för den ska ju användas flitigt några år till.

Har du förresten kollat frissa till maj än?

Love from mum!

2010-03-16 @ 22:37:47
Postat av: carro

jaha. då måste jag spana in dem också. har inte tagit mig bort till linné i min frisörjakt. men det ska jag göra tills nästa gång :)

nu blir det billighetsklippning med 2 för 1. bra grejer det. vet dock inte vad jag ska göra med barret än =P

2010-03-16 @ 23:03:33
URL: http://arrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0