the weekend

Helgen har varit lugn och avslappnad (alltsa inget partajande). Relaxed helt enkelt.

I fredags gick jag och Anais en langprommis fran Chiswick, langs Themsen hela vagen till Putney. Vi explorade sma gator och parker har och dar som vi aldrig varit pa tidigare, hittade nya mysiga cafeer och pubar langs med vattnet och hamnde mitt pa Craven Cottage (Fulhams arena). Det var sa trevligt och solen lag pa hela vagen. Antagligen gick vi runt 5-6 miles pa dryga tva timmar sa nar vi val kom till Putney var vi helt exhausted och hungriga sa vi gick till M&S, handlade lite plockmat och jordgubbar och satt oss langs med vattnet och njot. Harlig fredagkvall i vita veckan! 


 

Pa lordagen, sken solen igen (aven om the weather forecast hade lovat regn), sa vi satt flera timmar i Hyde Park och soak-ade up the sunshine. Det blev lite picknick med glass, smoothies och annu mera jordgubbar. Detta ar min sommardiet and I love it! Pa kvallen gick vi innat stan, det var gay-pride inne i Soho, festival i Hyde Prk och American Independence-celebrations men vi skippade allt detta och drog till ett mysigt lite square nära 7-dials, Neals Yard. Jag, Anais och Doris satt och njöt i värmen med milkshakes, caiprinhas (inte jag dårå..) och cervesas tills att de stängde. Då mötte vi upp med några spanjorer och drog till O'neils en sväng. Vi satt på terassen och snackade skit i några timmar tills att Doris och jag besämde oss för att dra hemmåt, runt midnatt, så det blev en ganska lugn lördag.



På söndagen hade jag inget planerat förtuom att jag var tvungen att gå till Anais place för att hämta min cykel. Jag gjorde det, men när jag kom fram bestämde vi oss för att hitta på något. Solen hade just kommit fram och det vore ju synd att sitta inne en söndag så vi ringde upp Isabel och Doris och mötte upp dem på Spitafields Market för att senare dra vidare till Brick Lane. Hela eftermidaggen spenderades sen vandrandes på olika marknader i East London.

     

Riktigt, riktigt mysigt.

Så, för att sammanfatta: Mycket exploring, mycket walking, mycket sunshine and strawberries. Love it!

Kommentarer
Postat av: Mammie

Åh vad det låter mysigt!!!! Jag vill också........Måste nog komma och hälsa på snart. Får jag det?

2009-07-08 @ 11:55:41
Postat av: Mammie

Visst har du lagt in bolderna i efterhand? Ser hur mysigt ut som helst. Jag måste skriva ut en gång till så farmor/farfar får se. Kram!

2009-07-13 @ 13:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0