klanterier och vita lögner

Kajsa Elin Berggren klantade till det igår. Big time. Jag var ledig och hade inget att göra så jag tänkte ta itu med storstädningen som jag tänkt göra så länge men som aldrig blivit av. Jag började med att städa köket, tokrent blev det. Sen började jag med vardagsrummet men eftersom det var så tråkigt och hyperstökigt så var jag tvungen att ta en brejk. Eller brejk å brejk, jag böt lakan i sängarna istället.
Det var nu klanteriet kom. Eftersom jag böt lakan i Erik’s soffa så la jag all tvätt i ena hörnet av soffan, grejen var att där hade jag också min dator och usb-dongle’n för internet. Jag tänkte väl inte så mycket på det utan flyttade bara på datorn MEN INTE PÅ USB’N. Big mistake. Jag körde in all tvätt i tvättmaskinen och slog på tvätt C – 60 grader colorful cotton, time saver å så forsatte jag å dona lite.
Efter en liten stund behövde jag gå in på internet och vips så var usb’n borta. Jag letade å letade å letade. Jag tänkte att nu har jag allt blitt bra tankspridd, jag har nog gått i mina egna tankar och lagt usb’n på något himla bra ställe. Typ frysen, garderoben eller på toan. Jag tänkte t o m att ’Hmm den kan kom med i tvättmaskinen, men nej, det vore ju tokigt och jag borde ju sett det’. Så efter ytterligare lite letande utan resultat kollade jag in i tvättmaskinen och där var den. På fönsterluckan, dränkt i vatten. Jippi! Jättelyckat! Eller inte!!!
Jag försökte stoppa maskinen men det gick inte. Luckan var låst, det enda som gick att göra var att slå på ett annat program och vänta. När jag väl fick ut dongle’n var det som sagt BLÖT. Jag fönade och torkade i timmar men den ville inte fungera. Mannaggia!

Idag då, på morronen pallade jag mej iväg till o2-shopen i Southside shopping centre med mitt ofungerade internetkit. Tur var hade jag sparat kvitto och allt. Jag gick dit, sa att jag inte alls kunde förstå varför internet inte fungerade och att det hade fungerat på morronen dagen innan men inte nu. Dom tittade lite på det och bad mej sen hämta min laptop så att de kunde ta en ’proper look’. Jag kom tillbaka med laptopen men ’surprise surprise’ gick det ju inte i alla fall. De böt helt enkelt ut min usb mot en ny (ovattenskadad) one. Och nu fungerar det igen.

Ibland måste man få ljuga lite, eller? Jag har i alla fall lärt mej en läxa. Kolla alltid tvätten – se till att den är utan usb-minnen och andra elektriska saker innan du tvättar. A word of wisdom for us all!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Mammie

Det är väl detta som kallas för nödlögn/vit lögn. Nöden har ingen lag, sägs det. Faktiskt bra att kolla även sån´t som inte är elektriskt, typ hårspännen, pengar, kom-ihåg-lappar m.m. Om inte annat så kan det ju sluta med en ofungerande tvättmaskin, och det blir ju både besvärligt och dyrt.

Men städat och rent fick du i alla fall, Hjärtat!

2009-01-12 @ 15:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0