oyster

imorse var det dags att fylla pa mitt oyster. vanligtvis brukar jag kopa en manad zon 1-4. eftersom jag bor i zon 2, jobbar i zon 3 men behover aka och stanna i zon 4 for att komma till jobbet... (det har hant attjag fatt penalty fare, i zon 4 for att jag inte haft med zon 4 pa mitt travelcard.. det ar inte kul!!!)

i alla fall, det brukar ga pa GBP 132.00 (tokdyrt enligt mej) for ett manadskort men idag testade jag en annan variant. jag kopte jag en vecka zon 2-4 for GBP 20.20, eftersom jag behover inte zon 1. pa en manad kommer jag betala GBP 80.80. vilket ar en huge difference jamnfort med 132.00. hela 51.20 pund till godo!! aven om jag behover aka in i zon 1 nan gang, sa kan jag ju kopa tillaggsbiljett eller one-way biljett.

jag ar lycklig nu! 50 pund ar moe pengar i min varld! :]

Kommentarer
Postat av: Carro

smart! varenda litet öre (p) är mkt pengar. o det där var ju ganska stor % också!

2008-05-01 @ 11:40:34
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0