julfest

Vi hade julfest igar, mucho trevligt. Sa har sag dagen ut:


09.00-17.30: Hart arbete

17.30-18.00: Make up / Ledid tid etc

18.00-19.00: Carol singing med kyrkomanniskor utanfor kyrkan i Turham Green

19.00-20.00: Drinks pa All Bar One (precis bredvid The George)

20.00-21.00: Drinks pa resturangen Pissarros I Chiswick

21.00-late: Middag pa Pissarros med secret santa och andra festligheter


Som sagt, det var very nice. Det var skitkallt ute sa vi holl pa att frysa ihjal nar vi stod utanfor kyrkan och sjong psalmer. Herregud, de psalmer vi sjong. Jag har inte ens hort dom pa svenska, men men jag mimande och sjong sa gott jag kunde. Det bjods pa mince-pies och nagon varm dryck ocksa. Jag ater ju inte (surprise surprise) mince pies, for det forsta sa later inte gott och for det andra sa det ar inte gott, en massa torkad frukt i en minpaj. Nej tack, se inlagg om panettone langre ner...


Hursomhelst, nar vi var genomfrusna gick vi vidare till All Bar One i Chiswick for nagra drinks. Valdigt nice, posh and sofisticated stalle. Lite seg service men who really cares... jag drack varm cider, som mera var som glogg. Inte helt fel.


Efterat, gick (lagg marke till GICK.. vi GICK i kylan) vi till Pissarros, en ganska posh restaurant langs med themsen i Chiswick. Vi borjade med lite champagne och annat bubbel. Sen blev det Secret Santa utdelning. Min present gjorde succe! Jag hade kopt en imaginary friend och ett anti-depression office kit till var chef nere pa spanien-kontoret. Han jobbar ju sjalv dar borta for tillfallet sa han behovde en lasatskompis! Sjalv fick jag en kalender, en liten etui for buisness cards (for man ar ju inte hardworking business woman for inget liksom...) och en drum pen. Fraga mej inte vad det ar. Meningen var att det var en penna som man kan trumma med men sjalva penn-funktionen fungerade inte sa nu ar det bara en drum utan pen.


Maten var GG (gorgod), eller allra forst bjods det pa ostron och det ater ju inte lilla jag. Istallet, kakade jag nagon form av salad med pork-nanting som forrat, stuffed turkey med sprouts och potatisgratang som varmratt. Tank vad gott det ar med sprouts. Det visste inte jag. Se, jag vagade prova nagot nytt och det var gott. Som efterrat blev det appelpaj med vaniljglas. Jag eller vi var nog allihopa jatte-matta i magen efterat. Oh my god. Men Mumma var det.


Vi satt sen a forsokte lista ut vem som kopt vems present, det var inte det lattaste. Jag lyckades avsloja mej sjalv ganska sa snabbt. Silly me.


Oh, jag glomde bort - jag vann ett Wii ocksa! Hela konsollen med spel och allt. Vi hade dragningen, som bonus, och mitt namn kom upp forst och jag lyckades dra ett kuvert med ett super-prize. Alla priser var val bra, men jag tar ju hellre ett Wii an en mikro, toaster eller champagne. Det fanns en del andra hojdarpriser ocksa, typ TV + DVD, £250.00 etc. Jag var helt i chock, Erik blev helt i chock nar jag kom hem a berattade. Och nu sitter jag har pa jobbet och vill inget hellre an att ga hem a spela Wii!!!!!!.


Anyway, vi fick taxi hem och jag var hemma runt halv 2.



Kommentarer
Postat av: din gamle far

Hej gumman, kan man spela bowling eller något annat lattjo bollspel, Have nice

2008-12-17 @ 20:14:26
Postat av: Mammie

Beata Te! Du är allt tjejen med guldbyxorna, du! Men du är värd allt, vännen och mer därtill. Fortsätt gnistra som du alltid gjort. Kramisar!

2008-12-18 @ 10:20:59
Postat av: din gamle far

Hej gumman, hur går det med träningsvärken, den brukar vara värst 2 dagar efter så det är bara att ge på igen så försvinner den annars är allt som vanligt, det regnar men det är ju fredag igen, det är ju inga fel med lite ledigt, hela 2 dagar. Have nice så hörs vii.

2008-12-19 @ 08:11:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0