MERCE12: fredag

Ja, nu var det ett tag sedan jag uppdaterade igen. Det går verkligen i vågor men med tanke på hur full rullen har varit (haha, kan man uttrycka sig så?) så är det inte så konstigt att jag inte hunnit med bloggandet. 
 
Men, för sakens skull och för mitt eget minne tänkte jag nu ge en liten sammanfattning av vad som hänt sen senast. Det kommer inte bli en sådan där uppdateringarnas uppdatering som för några veckor sedan (Teresa - du kommer orka läsa för jag har tänkte göra dag-för-dag-inlägg!). 
 
I fredags började La Merce, vilket är Barcelonas största festival där katalanerna (och spanjorerna) (och vi utlänningar!) firar sitt skyddhelgon med pompa och ståt. Merce håller på i flera dagar och runt om i stan pågår massvis med konserter, danser, fyrverkerier, light shows, eldshower, parader och mänskliga torn-byggande.
 
Efter jobbet, på fredagskvällen, var vi först och såg en lightshow på Sagrada familia, Anais och jag. Det var inte bara en ljusshow utan innehöll pampig musik med, vilket gjorde det till en sjukt cool show. Den kördes varje hel timme från 21 till midnatt. 
(klicka på bilderna för att se dem i större format)
Showen varade i dryga halvtimmen och efteråt mötte vi upp med järngänget på en pub i närheten för att sedan bege oss mot MACBA för koncerter. 
Kvällen (läs halva natten) spenderades alltså här, där vi lyssnade på katalask rock (tror jag!), drack öl med sugrör, dansade och hängde med skönt folk. 
 
Vi hamnade sedan på efterfest (hos någon friend-of-a-friend-of-a-friend där vi inte lyssnade på musik, inte dansade, inte drack sugrörsöl och var tvungna att viska för att inte störa grannarna). Jag fick, on top of this, förklara för de otrendiga lokalborna hur coolt och trendigt svenskt Cheap Monday är.
 
Anais och jag gick hem. Och var väl hemma lite efter 3. Ganska tidigt ändå. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0