IKEA family

I lördags blev det en spontantripp hem till IKEA. Carlos och Tarsha som precis flyttat in tillsammans i Bcneta behövde lite nya prylar till sin lägenhet och undrade om jag vill hänga på. Tja, eller det kanske var jag som frågade om jag fick följa med. Jag vet inte, hursomhaver, jag kom med, och det gjorde Meri också.
 
Carlos körde, vi satt med och skulle ha party i bilen, nedan finner ni ett klipp på det 'partyt'
Gulliga männsikor som är så lätta att umgås med. 
 
Vi kom till IKEA lite före 18-tiden och jag var inte hemma förrän efter klockan 22. 
 
NOTE TO SELF: Åk inte till Ikea en lördagseftermiddag; det är packat med folk. Överallt. Även om vi inte hade någon tid att passa och kunde ta det lugnt så är det lite frustrerande och stressigt med mucho gente
 
Men förutom allt folk var det en trivsam resa. Jag skulle, som vanligt, inte något men fick såklart med mig lite prylar; nya glas och skålar, lite garderobsförvaring plus lite annat tråkigt tjafs till lägenheten. Och La Tienda Sueca fick sig ett besök på utvägen, där inhandlades lite knäckebröd, rösti, kokkorv, korvbröd och röstad lök. Besviken på att IKEA har börjat sälja enbart sina egna märken. Förr i tiden åkte vi alltid till IKEA för att just de köpa svenska märken som vi saknat, i.e Estellachips, Leksandsknäcke, Gevaliakaffe, Marabouchoklad och Delicatobollar - nu finns inga av dem kvar. Surt, där föll en anledning till att åka dit.
 
Innan vi packade in oss i bilen igen, käkade vi en obligatorisk middag med köttbullar, mos och gräddsås (lingonsylten var slut!?). Jag har ju ingen större fan av köttbullen, don't get me wrong - jag gillar'n men det är inte någon favorit som jag suktar efter. Jag bad om extra mycket mos istället och göttade i mig mos och sås och ungefär hälften av köttbullarna - again, thank's god I'm not a vegetarian anylonger.
 
 
 
Overall a very good afternoon/ evening spent in good company.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0