UPDATE SVERIGE: jag kommer rulla fram

Efter musikalen gick vi på restaurang. Vi åt gott med moster och kusin innan vi begav hem till bästa Anneli där vi bodde över natt.
 
Hyffsat tidigt på söndagsmorgonen lämnade mamma och jag Sthlm och styrde kosan hem till K-twon för att hänga lite med farsan, Tinna, farmor&farfar. Det blev några hektiska dagar (well, en och en halv dag) med bland annat familjehäng, bästa-brudarna-kvällsfika, bästa-kompis-kvalitetstid (den första jag fick syn på när vi körde igenom stan i Kga var Teresa, vilket resulterade i en tvärbromsning och kraftig sväng för att säga hej), klippning (som ni redan sett - det blev ganska kort), massage (som Teresa bokat på fel ställe och jag fick dra en liten vit lögn på Knopp men det gick i alla fall - jag ber om ursäkt), lite shopping (mest matvaror såsom baconost och tunnbröd - att ta med till Spania) och bilkörning (jag och Evelina tog en kvällsdate runt Möckeln i regnvädret).
 
Sverige bjöd också på en massa mat. Köttbullar, pyttipanna, köttfärslimpa, ugnstekt falukorv, schnizel, frökusar med prickig korv - thanks god I'm not a vegetarian anymore!
 
Blåbärsbaj, tårta, glass, kakor... 
Jag sa det flera gånger: JAG KOMMER RULLA TILLBAKA TILL SPANIEN, med all den maten jag käkat men ooh så gott det var. Fast jag precis har käkat middag så vattnas det i munnen när jag ser den gräddstuvade pyttipannen längst upp. Den serverades på Pelikan, en restaurang som Anneli tog oss till, och som bjuder på svensk husmanskost när den är som bäst - väl värd att rekomendera!
 
På måndagskvällen fick jag skjuts in till Kstad för att sedan flyga tillbaka till BCN (eller rättare sagt Girona). Otroligt smidigt att flyga från Karlstad - visst du får en lite längre restid väl i Spanien men det är klart värt det att slippa dra till Arlanda, Skavsta eller Landvetter. 
 
TACK alla för en fin helg hemma. Vi ses snart igen, jul is coming up och då kommer jag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0