NewOffice

Vi har flyttat. Numera huserar vi pa Gran Via med Pau Claris istallet for i Officeland pa Arago. Nya kontoret ar fint, gront, men fint. Grejen ar bara den att saker och ting ar inte riktigt klara an. Till exempel sa har vi ingen telefonlinje, ingen kyl, ingen mikro, min ena dataskarm fungerar inte, vi kan inte skriva ut, vi har ingen fax, ingen kladhangare, inga bestick, plus att forra onsdagen la varmen av - alltsa central heating, vilket resluterade i en kraftig forkylning som haller i sig an idag.

Om detta inte vore nog sa jobbar vi vagg i vagg med ett hotell, under refurbishment - det i sin tur leder till mycket buller i form av sagande, borrande, skrikande av arbetarna.
 
 
Varfor flyttade vi in, innan det var klart kan man undra? Ah, sluta klaga, Kajsita, detta kontor ar miles better than det forra, vi maste bara ha lite talamod och fa saker pa ratt plats sa kommer det bli kanoners.
 
Har har vi en arbetande man som fixar gardinerna medan en annan skruvade stolar...
Ingen kyl eller mikro = Chinese-take-away. Sara, Maria och jag dukade med tidiningspapper i forradet med varrullar och fried rice - dock utan kniv och gaffel, tur att man far chop-sticks! :)
 
Utsikt fran min nya arbetsplats, overlooking buzzing Gran Via. En klar forbattring fran innan da jag hade ryggen emot mina kollegor och sag in i en vagg.
Under varje klocka ar det meningen att vi ska ha en stad - Hanoi / Barcelona / London / Sao Paolo / Phoenix men an sa lange har vi inte fatt upp nagra skyltar sa det ar un poco confusing with the timings at the moment. Klocka 2 fran vanster ar aktuell Spanien-tid har jag lart mig.
Duntofflor pa, det ar kallt och jag ar forkyld.
 
Jag har lyckats med konststycket att ga till gamla kontoret en morgon, for att inse att jag inte jobbar dar anymore. Det gor jag inte igen, omvagen ar inte lang, men det ar onodigt och jag sparar lite tid om jag gar ratt in first place...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0