jobb, party, JOBB, PARTY, jobb, party...

Det har varit mässa i stan. EIBTM. En turismmässa med fokus med MICE, alltså Meetings, Incentives, Congresses and Events. 
 
Min kollega Silvia från Londonkontoret kom över och jag mötte upp henne på mässan som var ute på Fira Gran Via, i Europa Fira-området (ute där det ena IKEA-at ligger). Som vanligt när det är mässa och/eller tradeshows så händer det en massa grejer, gärna på samma gång. Det är därför jag har varit lite off den här veckan, och missat två spanskaklasser bland annat.
 
Det här är lite av det vi har haft för oss, Silvia och jag.
 
Tisdag: Dag på mässan. Möten och networking med kunder och supplier. Afterwork i Sweden, sparking wine i Ungern, vin hos Millennium hotels. Welcome party på Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNaC) - det stora palatset vid Placa Espanya. Cool venue! Bilder kommer nedan. G&T's och mojitos på various hotels. Välbehövlig middag med vin nära Claris med killarna från Millennium hotels plus två tjejer vi träffat under dagen (kommer bara ihåg den enas namn så jag nämner inga!)
Vi körde på direkt, det som skulle bli en lugn quiet night slutade med way too many drinks (farligt med free bars!) men lyckligtvis åkte vi hem efter den sena middagen så jag var i säng precis innan klockan 1, och fick därmed massa timmars sömn. 
 
 
Lite poserande på mässn innan välkomstpartyt. Och lite pics från samma party nedan.
Late middag på Emma-something-restaurant på Pau Claris. Tak på hotell, Naken man i Norge, vinglas som väntar på påfyllning.                                                                                                                      
 
Onsdag: Dag på mässan. Möten och networking med kunder och supplier. Whiskey tasting i Scotland (bra att börja eftermiddagen med whiskey - men som en klok dansk sa till mej; it's like medicine), afterwork i Sweden, cocktails i England, vin hos Millenniums, gagnam style i Korea. Snabbvist hem för klädbyte. Cocktail på Hotel Arts 41:a våning, dit vi var tvungna att åka inte mindre än 3 olika hissar upp till. MEN what a view sedan. Högre än Eclipse med vyer över hela stan. Amazing. Silvia och jag mötte upp kollegorna Quim och Joao där för lite mingel med canapér och ännu mera free bar. Några glas vin och några cocktails senare bar det av mot Opium och det officiella EIBTM-partyt där. Jag var på samma party förra året och kom hem halv 5, i år var jag hemma 5 med på tok för många G&T's i magen.
          View from Arts, och Silvia and myself in the lift, en av de 3.                                                         
 
Torsdagen var en hård och oerhört seg dag på jobbet och för att inte tala om spanskaklassen. Fast, man får har sådana dagar ibland när man har så sjukt roligt ute. Silvia och jag har visat Barcelona var skåpet ska stå och vi har numera döpt om Axis & Globe Travel till Axis & Globe Trouble. Folk känner igen oss och våra kollegor, inte för vårt jobb utan för att vi 'networkar' a.k.a partajar järnet jämnt. Onsdagens party på Arts och Opium fylldes inte bara med G&T's, utan även med dans, foto-posering och massa härligt roliga och intressanta konversationer, skratt, sång - you name it - med både nya och gamla bekantskaper. 
 
Det är vid sådana här tillfällen jag älskar att jobba inom turismbranschen. 
 
Bilder från Opium med bland annat Silvia, Patrick, de två tjejerna jag bara vet namnet på en av, Anthony, Sam, Malin, Alberto... and many more!
Men idag är det fredag, EIBTM är över för den här gången. TGIF, jag behöver vila. 
 
Som vanligt, klicka på de små bilderna för att se dem i större format. Några av bilderna är tagna från EIBTM's officiella facebookgrupp och några (ja, dom som det står Dream Night på) kommer från Opium's dreamnightgrupp. Resten av bilderna är tagna av mig och Betsy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0