STOP TO SHOP

Jag har gett mej själv köpstopp, förbud att shoppa något oväsentligt (läs kläder, skor, väskor...) som jag inte behöver fram tills att jag ska till New York.

Köpstoppet gav jag mej själv i förra veckan efter att jag bokat flighterna. Dom var dyra, hence the reason för köpeförbudet.

Jag brukar vara väldigt determined när jag väl bestämt mej för certain things och brukar hålla mina mål. Men så idag föll det. Och det är Betsy's fel. Iphonen alltså. I'll tell you why.

Betsy, min ajpone, ville inte ladda upp sig ordentligt. Länge trodde jag att det var själva telefonen som harvade eftersom laddningssladden endast fungerade i vissa lägen. Jag bokade en tid på the Apple store med en technician, för lördag klockan halv 3. Idag alltså. Grejen är att Applestoren ligger i ett köpcentrum called La Maquinista, inte så värst centralt, typ 10 stationer med metro från Placa Catalunya (för er som inte varit i Barca, det är ganska långt!).

Hursomhaver, jag kom dit, och fick konstaterat att jag bara behövde köpa en ny laddare. Tack för det, jag har haft sådan panik den här veckan när telefonen inte kunnat ladda. Jag menar, min Iphone är mitt liv. Det är inte bara en telefon, det är min väckarklocka, min klocka, min mp3, min kamera, mitt anteckningsblock, min mailbox - ja ni fattar, den är mitt allt. Och när den inte laddade häromdagen och jag fick ha den avslagen för att kunna spara på batteriet fick jag lite panik. Sorgligt med sant att man är så beroende på en liten teknisk pryl. Faktiskt.

Den första saken jag således handlade idag var en Iphoneladdare, men den räknas inte inom köpstoppet eftersom den var übernödvändig för att jag ska fortsätta mitt liv. Typ.

Allt kunde ha slutat där. Jag var på väg tillbaka till metron och gick förbi H&M, Zara, Pull&Bear, Blanco och en massa andra lockande affärer, men jag gick inte in FÖRRÄN jag kom till Forever21. Den affären finns inte överallt och jag tänkte att jag borde passa på nu när jag ändå åkt hyfsat långt liksom. En stor shop, mycket vårnyheter, mycket att vilja ha, mycket att prova, fick sålla lite och det slutade med 4 plagg.

- En turkos chiffong (tror jag det är) skjorta
- En likadan skjorta i svart
- En stickad knitted vit långärmad tröja
- Ett par beige chinos

Behöver jag något av dessa plagg? Svar nej. Ville jag ha något nytt, nya prislappar i garderoben? Svar Ja.
Jag kallar det som ni kanske minns TERAPISHOPPING och hey jag kan ju faktiskt använda dessa plagg I New York, så helt dumt var det nog inte.......... fast från och men nu, you hear me, har jag köpstopp fram till 1:a april för oväsentligheter. Påminn mej om jag glömmer bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0