TRAINING och FUTURE HUSBANDS UPDATE

Idag gjorde jag 106 (ett-hundra-sex) minuters cross-training medan jag tittade på herrarns downhill från Sochi. Och efter det började herrarnas 10km skidskyttesprint från nånstans i Finland som jag bara var tvungen att följa. Så det blev 36 minuters walking on top of the cross-training, totalt: 140 minuter = 1100 burned kcals!


Detta var 6:e träningspasset den här veckan; jag har kört varje morgon innan jobbet. 3 pass cross-training, 1 pass cycling, 1 pass PW. Och så dagens mastodontpass dårå.
Det ger så mycket energi att träna innan man börjar arbeta, dessutom vaknar man till. Okej, jag går upp 5h50 am och somnar såklart mycket tidigare än förrut, runt 22h00 - men det är otroligt skönt när man väl har kommit in i träningsrutinen att kunna gå iväg och köra ett pass på morgonkvisten.
Och det bästa är att de börjat visa Eurosport på gymmet. Hejdå teledeporte (spanska sportkanalen) och idiotsporter som vattenpolo, synchonised swimming, gymnastik och snooker. Hej Eurosport och alpint, cross-country och skidskytte. Jag älskar vintersport, och det går skitlätt att träna, speciellt till alpint. Klart att de inte visar sånt på spanska tv-kanalerna eftersom de inte verkar ha några utövare till skillnad från vattenpolo där de verkar vara världsledande (but gives a damn!)
Jag har hittat en ny future husband i den alpina världen. Bode Miller från USA, han kom i och för sig 4:a idag, men han är rätt bra annars och such a cutie!
Therefore måste jag iväg och åka skidor i vinter för att öva upp mej, när vi ses liksom! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0