EUROSPORT

Jag har gjort ett klipp. För endast EUR 4.90 kan jag se Eurosport, Eurosport2 och Eurosportnews i min dator i en månad.

Vilket betyder att herrans massa sport. Och det i sig är lika med happiness.

I vanliga fall kan jag bara se sport på gymmet eftersom vi inte har någon sportkanal hemma. Idag har jag hunnit med de alpina herrarnas superkombination tidigt imorse, sen gick jag till gymmet och såg damernas första åk i storslalomen från Andorra. Efter gymmet kom jag hem och kunde se slutet på damerans 4x5km crosscountry, herrarnas andra åk i Sochi, herrarnas 12,5km skidskytte, damernas andra åk i storslalomen OCH herrarnas 4x10km relay, där Sverige inte vann men kom trea.

Jag älskar vintersport och har saknat det i alla dessa år utomlands. Varken England eller Spanien har ju direkt någon elitutövare i de här sporterna och jag antar att det är därför de inte visas på national TV.
Nu är jag happy happy att jag hittade en lösning och att jag kan se allt som går på Eurosport (i alla fall i en månad framöver... om jag inte förnyar that is). Man kan dessutom välja språk på kommentatorerna, och det är rätt skönt att ha UK people talking eftersom de verkligen är opartiska och kommenterar på en bra och intressant sätt utan att favorisera någon eller sitta nervösa för utgången av deras egna utövare (då de inte har några).

Kanske skulle jag titta på afrikanska mästerskapensfinalen nu mellan Zambia och Elfenbenskusten? Skidåkandet är ju slut för dagen, så varför inte?

Kommentarer
Postat av: [email protected]

Hej Gumman. Vilken sportnörd du ha blivit, lite stolt är jag. Have nice.

2012-02-12 @ 21:17:17
Postat av: Kajsicken

Ja, man blir som man umgås! :)

2012-02-13 @ 08:59:04
URL: http://kajsaberggren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0