DAG13: En låt som får mig att gråta och en låt som får mig att må bra



Jag ändrar lite och kommer lista min top 5 alltime bästa låtar som jag alltid kan lyssna på. Utan inbördes ordning:

1. Audioslave - Like a Stone
2. Hellacopters - Toys & Flavours
3. The Cardigans - Live & Learn
4. The Roots ft Cody Chestnut - The Seed 2.0
5. The White Stripes - 7 nation army
Dom fem låtarna kan jag i princip utantill och kan inte tröttna på dem. Jag är ju annars en sån musik-människa som snabbt lyssnar sönder låtar, men dessa går inte att lyssna sönder, de är för bra för det. Och jag antar när man praktiskt taget älskar låtar som dessa så mår man bra av att lyssna på dem oavsett innebörden av texterna.

När det kommer till en trudilutt som får mej att gråta, well, jag gråter ofta these days men inte så mycket till låtar jag hör men det finns en sång som berör mej väldigt mycket. Denna:
6. Lisa Nilsson - Handens fem fingrar
Det finns ingen officiell video till den, men det behövs inte, lyssna och njut av den och visst mina ögon tåras lite ändå, mest för att jag fyllls av samma känslor som jag hade när jag hörde den första gången; på en av mina närmaste vänners begravning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback