DAG11: Min favorit årstid och varför

Utan tvekan: Sommar. Alltid varit och kommer nog alltid att vara.
Förr var det nog för att jag fyllde år på sommaren, man var ledig, hade sommarlov och åkte på semester. Och det sitter i antar jag.
Sommaren är bästa årstiden och just den svenska sommaren är fantastisk med sina långa dagar och ljusa nätter. Att slippa ytterkläder, nariga, torra händer och snoriga näsor och istället gå barfota på gräsmattan, bada i havet (fast det är kallt), grilla utomhus, klä sig i sommarklänningar, plocka blommor, plocka smultron och hallon, SOLA, spela kubb, äta mjukglass, äta jordgubbar, löpa i Aggerudsspåret, fira midsommar - alltså allt är bättre på sommaren. Till och med sommarregn, finns det någon fräschare doft än sommarregn?
Tjärnö, förra sommaren.

Kommentarer
Postat av: Mammie

Jag håller med! Bara att slippa frysa.......

Och tänk allt som man måste bylta på sig så här års.

En vacker vinterdag är härlig, men man behöver inte så många. Varma sommardagar däremot kan man aldrig få för många av!

Snart är vi där (minus 11 i morse)!!!

2012-02-10 @ 18:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0