BYE BYE VEGETARIAN, HELLO HOT DOG!

Behöver jag tillägga att det var den GODASTE korven på två år? Alltså, quorn- och sojaprodukterna har smakat bra i file, färs och bitform men korven har inte gått att jämnföras med riktig korv. Jag, som kommer från en korvälskande familj, eller i alla fall har en korvälskande far och har växt upp med korvtisdagar flera gånger i veckan, har tyckt att det jobbigaste med vegetarianandet just varit saknaden av korv.
Och jag menar all typ av korv; hotdog, varmkorv, kokkorv, medvurst, prinskorv, tjockkorv, falukorv, värmlandskorv - you name it!

Sedan jag vart så sjuk tidigare i år har jag börjat tänka om. Varför stå emot vissa maträtter som jag älskar bara för att. Jag är inte vegetarian för någon annan anledning än att jag ville testa det och kände att det fungerade bra med min kropp. Det fungerade bra i England och i Sverige där man har tillgång till quorn och soja. I Spanien däremot får man kyckling och tonfisk som vegetariska alternativ, behöver jag säga mer?

Jag kommer forsätta ha en vegetarisk bas i min kost, men vill jag ha kött (läs korv, möjligtvis kyckling eller pastrami) så kommer jag naturlitgvis äta det.

Kommentarer
Postat av: ciiiisleeey

Jag tror att det är jättesmart tänkt. Eller liksom, viktigt att lyssna på sin kropp också. Och man ska äta vad man vill, och vad som känns rätt.



Jag grät lite av lycka i julas dock, när jag upptäckte att farmors hemmagjorde veg.köttbullar smakar typ som jag minns hennes köttisar. Dem jag saknat allraallra mest som veggo. Så GO GO GO FARMOR!

2012-04-15 @ 15:17:56
Postat av: Mammie

Farmödrar kan sånt. Farmor Berggren kan korv också..... värmlandskorv..... och pannbiff......

Förståndigt att äta det man vill ha och tycker om. Huvudsaken är att du mår bra! <3

2012-04-16 @ 23:03:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback