Kärt barn har många... ehm... efternamn

Blev omdöpt, eller kanske till och med gift över en dag i måndags. Gift för att sedan bli skild (med tanke på Ms och inte Mrs)

Annars så vanliga Ms Berggren blev hux flux Ms Smith på en middag tidigare i veckan.

Jag kan gå med på felstavningar, det är jag van vid, även om det är klantigt och oproffesionellt. Kajsa har ofta blivit Kasja, Katja, Kate, Karin, Kagse (favoriten), KB, listan kan göras lång men jag är som sagt van vid detta, trots allt liknar ju namnen varandra.

Men att ändra ett namn helt? Är inte det lite väl drastiskt?

Smith dessutom, här har vi fantasi, det är just inte det vanligaste engelska efternamnet?

Berggren, Bergie, Bergram... Smith... Miss B är glad i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Mammie

Smith är väl det namnet man använder som alias när man vill dölja sitt eget....... hmm

Var fick arrangörerna det ifrån? En direköversättning från svenska? Google translate? Där kan det ju bli lite veligt ibland.

Men Kajsa Elin Smith Berggren låter väl inte så dumt.

2011-11-11 @ 22:52:41
Postat av: Mammie

Smith är väl det namnet man använder när man vill dölja sitt eget? Som ett alias......

Hur kunde arrangören få Berggren till Smith? Använt Google translate kanske. Där kan det ju bli lite vad som helst ibland.

Men visst låter det snyggt: Kajsa Elin Smith Berggren.

2011-11-11 @ 23:04:36
Postat av: Mammie

Konstigt nog blev det två inlägg här. Det första syntes inte. Då skrev jag om. Plötsligt var det två......

2011-11-11 @ 23:05:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0