Sueño

Jag hade en weird dröm häromnatten.

Jag var på väg till Sverige på en Spanair-flight och satt bredvid en ETA-terrorist. Jag visste ju inte att han var en terrorist innan han började hota personalen med kniv och skrek att det var en bomb på planet.  All of a sudden var den ena nödutgångsdörren öppen, eller ja, hela dörren var borta så det var liksom ett stort hål i flyget och det blåste en massa. Syrgasmasker hängde och dinglade i luften.

 

Av någon anledning fick jag för mej att Vito var bomben eller att bomben var placerad inuti Vito så jag slängde ut honom genom hålet. Utan att säga hejdå. Gråtandes sprang jag fram till hålet och såg Vito falla ner. När jag såg honom falla insåg jag att jag haft fel och att vi var precis över Belgien och jag vet att jag tänkte: ’Jag måste tillbaka till Belgien och hämta Vito när jag åker tillbaka’. Min 25-åriga nalle som alltid är med mej bara försvann ur mitt liv just like that.

 

Vi krashlandade i Göteborg, terroristen dog , alla andra överlevde, men Vito var borta. Jag var devasted och vaknade kallsvettig för att oroligt leta efter Vito. Som tur var, låg han brevid mej.

Puh, skönt!

 

Jag berättade för Anais om drömmen och hon bara garvade och sa: ’Maybe it is a sign that you are too old for teddy bears?’.

 

Det vägrar jag att tro på.


Kommentarer
Postat av: Mammie

Man är aldrig för gammal för att leka....

Man blir inte vuxen förrän man vågar erkänna att man är barn.....

Vito är ju en trogen gammal vän som alltid funnits med. Han är ju nästan lika berest som du. Klart att det var en mardröm! Fast jag tror han klarar en hel del. Han har ju åkt karusell i tvättmaskinen några gånger. Det är inte alla som överlever det. han överlever nog ett flygplanshopp också, men kanske dumt att chansa.

2011-05-22 @ 18:15:38
Postat av: Camilla

Hahaha! Inte illa att få vara med om något sådant dylikt när man bara är en liten björn utan hals. Jag kommer inte berätta din dröm för min Teddy för då blir han nog avis. Hans liv är lite för boring nu för tiden. Han sover t.o.m på golvet stackarn :(

2011-05-28 @ 08:58:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0