Solbränd och nytt nummer

Idag har jag testat vårt gym, DIR, för första gången, det gick bra. Det blev en timme på det ultramoderna löparbandet med TV-skärm inbyggd i maskinen. Vill man inte se på TV, kan man lyssna på radio, plugga i sin Ipod, eller usb-stick, spela spel (typ harpan och mahjong), internetta eller bara träna på som vanligt. Jag valde det sista, det är lite krångligt att spela mahjong eller logga in på facebook när man springer så fort som jag gör…

 

Efter en hård löprunda gick jag nästan vilse och höll på att gå in i herrarnas omklädningsrum, alltså catalan är inte lätt, jag förstår ju inte alla skyltar! Men nu stalkar jag folk och följer efter vart de går och hoppas att jag hamnar i rätt omklädningsrum.

Efter dusch så kom jag inte ut heller, det visar sig att man måste fingerprinta sig ut också. Mamma mia vilken securidad!

 

Annars har jag mest solat på terrassen och blivit lite bränd. Inte på läppar, öron, rumpa och armhålor dock (som in Thai) utan mer på armar, nacke och bröstkorg. Schysst att kunna hålla i Thaibrännan så här på en gång.

 

När Anais slutat mötte jag upp henne på Placa Catalunya, som bara är 25 mins walk från oss. Också schysst, att man kan vara mitt på ramblan på mindre än en halvvtimme gåendes!

 

Vi fixade och trixade med Orange så nu har jag ett spanish mobile number som jag kommer använda: +34 695 385 258

 

Ring mej på det och inte det svenska. Internet till nuestra casa kommer också men det tar säkert någon vecka eller två.

Och adressen är:

Traverssera de Gracia 45, Atico 2, 08021, Barcelona, Spain.

By the way, jag sov alldeles utmärkt första natten i mitt rum. Jag behöver fortfarande en hel del prylar men det får komma allt eftersom.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Lite bättre klass på det löpbandet alltså än det på Davids. Där får man ha tur om det 1. Är ledigt 2. Funkar :)

Kör hårt nu så hörs vi av snart igen

Abrazo!

2011-05-09 @ 18:40:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0