Beverly Hills eller Pimp my ride – en español!

Helgen började lugnt, jag tränade på ultramoderna gymmet som jag höll på att inte komma in på, på grund av mina långa fake naglar. Det är svårt att fingerptinta in sig när naglarna är för långa!

Efter träningen, så vi fixade och trixade lite hemma innan Anais och jag drog på en recognition-runda här i Graciaområdet.

Det var mulet och började dugga lite så vi gick hem, böt om och åkte ner till Placa Catalunya (the centre) för att möta upp några av Anais’ polare. Fråga mej inte vad de heter, det plockar jag upp vid nästa tillfälle. Och fråga inte vart vi var, jag hängde bara med… Trevliga typer i vilket fall, och jag fick frågorna: ’So you are from Sweden, the capital is Edimburgo, no?’ Eh, no, Estocolmo. Och ’ How many times have you been on the Viking Line?’ När jag sa att jag aldrig åkt med Viking Line kunde de inte förstå det eftersom det var så bra och kul att åka båt och dricka alkohol på samma gång… Hmm, och Sverige som har så mycket annat att erbjuda…

Oh well, det blev några glas vin och nån mojito. Kan någon för mycket för när vi kom hem någon gång efter 2 så var vi lite tipsy och hade skrattat hela vägen.

 

Idag är det söndag och det har vart finfint väder. Blå himmel och strålande sol så dagen har spenderats på stora terrassen, solandes. Vi har även haft ett house meeting och bestämt lite regler och diskuterat saker som bör inhandlas. Det känns himla bra då vi alla tre har samma tänk, så jag tror vi kommer fungera bra ihop.

Nu är min mage lite i uppror så jag sitter inne och kollar på spansk TV. Riktig kvalitets-TV är vad det är. Vad sägs om Beverly Hills eller Pimp My Ride dubbat på spanska? Inte det? Varför inte lite gamla Barca-matcher som går i repris? Eller kanske lite Astro och Tarot tjafs? Nej, jag väntar nog tills kvällens film börjar. Ingen aning om vad det kan bli, häromdagen var det Richie Rich – det säger väl ganska så mycket?

 

Imorrn är det första jobbdan, spännande!


Kommentarer
Postat av: Carro

o va skoj o läsa om dina nya äventyr. jag måste helt klart komma o hälsa på! vet dock inte hur det blir med ledighet för min del i sommar. börjar ny tjänst på måndag. fortfarande på brightpoint dock. men jag får va ledig när det är pip iaf. så då kommer jag hem. ;) ha det najs!!

2011-05-12 @ 22:01:42
URL: http://arrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0