Arrival to BCN

Det var sorgligt att lämna Karlskoga. Det trodde jag aldrig. Egentligen är det väl inte Karlskoga jag tycker är sorgligt att lämna, utan alla vänner och inte minst familjen. Efter drygt 7 veckor (varav ungefär 4,5 vecka hemma) ledigt var jag inte riktigt mentalt redo att dra iväg till Spanien, men nu sitter jag här i lägenheten och har en byggare från IKEA som sätter ihop min säng och bokhylla.

 

Det känns bra dock. Idag, andra dagen, har jag hunnit med ett besök på jobbet och kollat läget. Det tog 25 minuter att gå dit, i solskenet skall tilläggas. Jobbstart blir först på måndag, vilket är skönt och det gör att jag har 3 dagar till att fixa med saker.

Efter jobbesöket åkte jag till ett av IKEA-orna och spenderade nästan 3,5 timme där. En massa nödvändiga prylar inhandlades bland annat en säng, hylla, spegel, bord, madrass, tvättkorg etc etc. En fika med mandeltårta hanns med och även en mjukglass på slutet. Herregud, så länge som jag var där inne har jag aldrig förut varit i en och samma affär. Oh well, möjligtvis Gekås, men det räknas inte. Det är kul att köpa saker till ett tomt rum, det gör att jag kan inreda det som jag vill och sätta min prägel på det. Rummet mitt är ganska litet, med ljusgul färg på väggen och ett stort fönster. Garderober finns precis utanför i hallen vilket är bra för då slipper jag ha en massa yta med klädesförvaring i mitt rum. Anais har rummet vägg i vägg. Vi två delar en toalett med dusch och badkar. Marta har det större rummet med egen toalett och egen ingång till en av terrasserna. Den andra terrassen (som lutar åt stora gatan) når man genom vardagsrummet/hallen. Köket är mittemot Anais dörr. Jättefint verkligen, och det bästa är att vi är högst upp, på 7:e våningen så ingen är över oss och kan skugga våra balkonger.

Hiss finns såklart och vi har en liten gullig gumma (Maria) som portvakt.

Anyway, nog om rummet. Säng är fixat, det var nästan viktigast. Kvar att göra är:

-       Fixa bankkonto

-       Fixa spansk telefonnummer

-       Börja med spanskaklasser

-       Lära mej Barcelona

 

Gymkort är redan done. Det ordnade vi med igår, jag och Anais. Ett gym typ utanför dörren och är ultramodernt och futuristiskt. Man måste lämna fingeravtryck för att ta sig in, shit, det är säkrare där än på en flygplats.

Så, liten update där. Nu ska vi bara fixa internet här hemma också så att jag kan posta der här! ;)

 

Hasta luego!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0