VEGGIE FOOD!



På min 25-års middag bjöds det på vegetarisk buffe, courtesy of mammie, EBo och lite av myself. Det blev en succe, så jag hoppas jag har konverterat de flesta till veggies. Om inte, har jag nog i alla fall fått dem att inse att man kan överleva som vegetarian och man äter inte bara gräs och gurka.

Några av våra maträtter var:
- rostade rotfrukter
- flygande Jakob gjord på fake-bacon och quornfileer
- tortilla de patata
- grillade zucchinis
- spenatlasagne
- tomat & mozzarellapaj
- morotsbiffar
- marinerade quornbitar
- Erik's specialmarinerade scampi
- Potatisallad a la mamma Brita (på färskpotatis utan majonäs med vinäger istället)
- Pastasallad
- Ruccolakräm
- Mango-Jordgubb-Melon-sallad
till detta fanns mjuk och hårt bröd, brie-ost och vindruvor.

Efterätten var farmors outstanding blåbärspaj med litervis av vaniljsås, samt Tinnas megagoda kladdkaka. Farmor skickade dessutom med lite dumlekakor, just in case!

Erik, the bartender, blandade drinkar till de som ville ha. Han höll till i tvättstugan.


Birthday girl, med birthdaydrink! Mojito med mynta denna gången!

Kommentarer
Postat av: Carro

Fantastikst trevligt, fantastiskt gott. :)

Försökte göra någon typ av dumlekakor - men de blev inte i närheten av farmor Berggrens.

2011-07-14 @ 19:17:21
URL: http://arrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0