INFLYTTSFEST in NUESTRA CASA

I fredagskväll hade vi, jag, Anais och Marta inflyttningsfest, här på Travessera de Gracia, i vår takvåning. Det var också Martas födelsedag så det blev en kombinerad housewarming och birthdayparty.

De två jag bor med hade i princip bjudit in alla sina polare och vi väntade att ungefär 50-60 personer skulle dyka upp under kvällen. Och det gjorde det säkert, även om en del kom tidigare och gick tidigare än andra.

Vi bjöd på lite mat och snacks, dricka fick man stå för själv men i slutet blev det att alla delade på det som fanns.

Lyckligtvis var det fint väder så vi kunde utnyttja de båda terraserna. Den stora hade utsmyckats med en ljusslinga som lös vackert när mörkret kom smygande. De flesta hängde på den terassen och det var verkligen en lyckad kväll med många komplimanger för den fina lägenheten.

Här kommer lite bilder tagna med Marta's iPhone:
The hostesses. La Anais. La Kajsa. La Marta.

The kitchen was the place to be (efter terassen), här gjorde Martas kusin cocktails för fulla muggar!


Häng på terassen, Anais i rött, och mitt blonda huvud närmast kameran.




Marta längst fram. Ljusslingan skymtar in the background.

Jag försökte få spanjornerna att testa snus, men det lyckades inte så bra. Två utav typ 30 testade. Jag måste öva på övertalsningsförmågan.

En del, stannade dock i hallen och dansade till våra youtube- och spotifylistor (som jag smygit in lite Maskinen och Svenska Björnstammen i...)

Nice evening, nice party, nice people... what more can you ask for? We are seriously thinking of opening a bar on the top terass...

Kommentarer
Postat av: Erika

Svar: haha, eller hur, det var ju hela vår hel i få ord! Klart att du ska fortsätta spela Den Svenska Björnstammen för dem, spanien behöver en björnstam!

Sophie la beslag på cykeln och jag har inte fått testa den. Hon har tagit med den hem till sin pappa nu för att få den reparerad (hur det nu ska gå till..) Kanske får testa den efter det. ;P

2011-07-19 @ 23:13:13
URL: http://erijka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0