BUISNESS TRIP TO BRUSSELS


Eurostar-måltid. Perfekt för en svampälskande vegetarian. Jag åt desserten och ett olivbröd. Annars väldigt bra service på den dryga två timmar långa resan till Belgiens huvudstad. 1:a class seat, själv vid ett fönster passade madmoiselle Berggren utmärkt då hon var lite sliten efter helgens bravader.

City sightseeing by night, and by foot. Manneken Pis - vilken besvikelse - världens minsta lilla kissande pojke. Jag hade väntat mej något, ja, större - kanske lite mäktigare...

Som denna till exempel...

Belgiska våfflor - OH MY GODNESS!

Lite mera sightseeing by night.

Mina fötter, i höga pjucks på stengator - inte så geneomtänkt kanske.

Hotellkorridoren. Färglad minst sagt.

TV-utbudet - That 70's show på franska, eller Lisbeth Salander på tyska - bara att välja och vraka!

Kristallkrona i vårt mötesrum på Crowne Plaza Brussels Le Palace.


All in all - very good workshop. Lite mycket alkohol och för lite vegetarisk mat på receptionsen på kvällarna, vilket medförde att man blev lite tipsy. Apart from that, så var det kul att komma iväg och se en ny stad och göra något annat än att sitta på kontoret.

Blev dock lite irriterad på mej själv då jag glömde min portfolio (med alla comments och buisnesscards som jag samlat på mej under dagen) på tåget. Klant-Kajsa! Jag ringde Eurostar imorse men de har tyvärr inte hittade något. Än.

Jaja, tur att minnet är hyffsat okej ändå - blir att skriva en rapport snabbt innan jag fyller hjärnan med annan onödig information.


Kommentarer
Postat av: mammie

1. Små gossar är inte så stora.

2. Det är våffeldagen den 8 mars samtidigt som internationella kvinnodagen. Kanske kunde vara något med belgiska våfflor då......

3. Var du barfota i skorna?

4. Tjusig kristallkrona

5. Vem har tagit bilderna på dig?

Är Bryssel en stad att åka tillbaka till?

2011-02-18 @ 00:51:45
Postat av: Kajsa

1. Sant

2. Kanske det, det ar ocksa pancake day i England och min kollega Fabis bday.

3. Japp. Snyggast sa.

4. Eller hur, luxus som man skulle sagt i Norge.

5. Min kollega Enrico.

6. Jovars, for lite sightseeing, men man behover nog inte mer an en dag.

2011-02-18 @ 09:03:44
URL: http://kajsaberggren.blogg.se/
Postat av: Alanmerethe

I like the site. Shame about the problems with the guestbook.

2011-10-26 @ 08:41:51
URL: http://alanmerethe.blogfrombed.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0