FÄR ÄND SKVÄR [fair & square]

Okay, nu har man vart på Ibiza också. Hur recenserar man det? Jo, fair and sqaure - så här: Heaven for trash and tackiness. Bring on fake tans, hair extensions, heavy make up and lots of booze.

Jag hade skyhöga förväntningar på Ibiza, mycket, tror jag, tack vare att jag haft några riktigt bra, outstanding in fact, utekvällar här i Barcelona den senaste tiden och antog väl efter allt man hört att Ibiza, Ibiza minsann klår det mesta i partyväg.

Visst, stället är insane, party och hög volym överallt 24/7, men också fullt med britter överallt. Jag menar verkligen überalles. No offence, men det är lagom kul, jag stötte inte ihop med en endaste spanjor förräns på flygplatsen hem. Alla är där i ett syfte, party. And party hard. Och det känns liksom lite som om att mottot 'what happens in Ibiza stays in Ibiza' verkligen tas för givet där.

Ibiza som ö är väl egentligen väldigt vacker, synd att jag inte hade tid att utforska mer, men fick några tjusiga kort från flygplansfönstret. Flygresan från och till Barca tar bara 35 minuter, man hinner knappt lyfta innan man ska landa igen.

Nu har jag i alla fall testa clublivet på Ibiza, med utgång på Space och Zoo Project, och kan honestly say: 'been there, done that', men det var inget speciellt och jag skulle nog inte åka tillbaka i första skedet, men man vet ju aldrig, jag är inte sämre än att jag kan ändra åsikt.

Jag hade kul, och det berodde mest på dessa ladies:






Vi kan avsluta med att säga: Barcelona is class, Ibiza is trash.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0