VAFFANCULO

Jag är på SKITKASST HUMÖR. Erik är PISSARG. Anders är FURIOUS. Viktoria är FÖRBANNAD.

Varför?

Jo, våran pissiga lettings agent ville ha ett möte med oss alla fyra igår. Han ville inte säga till Anders över telefon vad det berörde utan sa bara att landladyn hade några requests som hon ville ta upp och att han behövde snacka med oss face-to-face. Lite mysko tyckte vi, men nyfikna som vi är, bokade vi in mötet för lördag eftermiddag i tron om att det inte skulle vara så farligt. Lettingskillen som vi kallar IDIOT-Mike, hade sagt till Anders att det inte var något att oroa sig för.

Så, Erik och jag gick dit. Slutkörda, utstressade, två vrak som vi är för tillfället. Anders vdök upp lite senare, eftersom han var stuck in traffic.

Idiot-Mike gick rakt på sak. Han och landladyn hade vart på besök i vårt hus häromdagen och hon hade insett att hon vill flytta in i sitt hus (!?!?). Helst i december, men eftersom det är mycket då med jul och nyår kan hon tänka sig januari. Och som om inte det vore nog - hon vill höja hyran också, för hon har insett att vi är 4 personer som bor här och då kan vi enligt henne betala mer.

Vi hade från första början advisat vår lettingsagent om att vi var fyra personer och det var därför de gjorde om vardagsrummet till ett fjärde sovrum. Felet ligger inte hos oss, det är ju för bövelen lettingsagenten som inte varit fair med landladyn och därför ska vi n betala mer. FAN HELLER ATT VI SKA.

Vi var så upprörda, inte nog med att vi blir 'utkastade' - hyran höjs också. Jävligt schysst. Enligt kontraktet kan både vi och landladyn bryta kontraktet efter ett halvår, vilket är januari och det betyder att vi måste flytta då, eller innan. Så fair enough. Men hyrhöjning är bara för skum. According to Idiot-Mike, så det enda vi kan göra för att behålla hyran som den är är att ta bort sängen i mitt rum, ha det som ett vardagsrum och säga till landladyn att vi bara är tre som bor i huset. Hur sjukt är inte det, då ska en av oss behöva sova på soffa i resterande fyra månader. Och vad är det för taktik från lettingagenten? Bygger inte såna här sker på förtroende? Falska, nasty, puckon är vad de är.

Vad spelar det för roll om vi har en säng i 'vardagsrummet' eller inte? Nu när det bara är en limited period kan de ju köra en gesture of goodwill och låta oss vara. Vi är ju good tenants.

AAAH, jag är så arg och besviken. Detta kom verkligen som en slap-in-the-face och jag som haft problem med min semester, less på jobbet och London in general har verkligen inte plats för ett till jävla problem.

Ursäkta att jag är sur hela tiden, men vad i helvete kan man göra när allt går fel runt omkring en? Nu skulle jag behöva Linnea's och Öyvind's boxningsäck och utöva lite boxning och karatesparkar så jag kan bli av med lite anger...

VAFFANCULO.



Kommentarer
Postat av: Mammie

Förstår att du är x¤%#"¤&X*&%§ f-bannad, hur de nu brukar illustrera det i comic-världen. Har nog aldrig hört dig svära på det sättet. Det har jag ju int enu heller, för all del, för du har ju skrivit det. Det ordnar sig nog om ni hjälps åt i letandet efter något annat. Det var väl för bra för att vara sant. Nu vet ni ju iaf att hammersmith är en trevlig del av London att bo i. Börja söka där. Vi ska hålla tummarna för er, och vi hjälper gärna till med en flytt igen. Allt för att få en anledning att hälsa på de käraste vi har. Tusen pussar och kramar, vännen, och håll ut!

2010-09-06 @ 21:46:46
Postat av: lala

herregud vilka iditer det finns alltså. hoppa verkligen allt löser sig på någon mirakulös väg.



som svar på din fråga också. brunost är typ.. ja, brun ost? man hyvlar den och har på macka. den smakar ungefär som messmör. inte riktigt, men ah. den är gjord på mesost i af. (:

2010-09-07 @ 02:11:27
URL: http://wherestarsaremade.blogg.se/
Postat av: Teresa

Vad är det du skriver. Tur att du skriver och inte skriker ut alla

f-word. För jag har heller aldrig hört dig svära så mkt. Jag ska komma och ge de en omgång karate-sparkar.

Älskade jag vet att du har fullt upp. Men om jag känner dig rättvså vet jag att du fixar det. Du fixar allt. Jag saknar dig så sjukt mkt. Saknar att säga caysee-waysee. Du kan alltid snacka ut dig med elefanterna och alla andra trevliga djur om du inte vill snacka med mig. Men hoppas vi hörs snart. Ha det bäst och keep ur head up puss

2010-09-09 @ 00:13:09
Postat av: Tallulah

FYI - sa ar det olagligt att bo fyra i en trerums lagenhet. Hon kan alltsa inte lagligen hyra ut den sa. Sag till idiot mike att ni hort att det ar olagligt. Det ni gor ar:



1. sag att en flyttat ut.

2. sag att ni anvander sangen som soffa..

3. Nar landladyn och idiot mike vill ha tillgang till fastigheten plockar ni undan sa att det ser ut som om tre bor dar. De far inte ga in utan att ni sagt att det ar ok.



Och sa bor ni kvar 4a i en 3a...

sluta vara sa naiv!

2010-09-19 @ 13:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0