OSLO BABY by night!









Oslo var och ÄR AWESOME: Lätt världens bästa stad.

Kom på lördagen till Rygge, mötte upp Linnea och vi gjorde stan innan vi drog hem till dem Skjetten. Alltid lika kul att träffa Ms Granfält (som numera heter Bjerkvik). Jag saknar henne och det är så skönt att vi kan plocka upp precis där vi slutat. Som om inget har hänt. Härligt med såna vänner.

Tanken var att vi skulle har barbecue och trots spöregn så hade vi det, och Öyvind är ju grillkung så grillades det i massor. Sen körde vi lite kickboxning, Andreas, Line och Tommy dök upp under kvällen och det var riktigt trivsamt. Jag fick med mej gänget in till stan för lite utgång. Evelina skulle ju vara ute med sitt bursdagsbarn så det gällde bara att hitta henne.

Det gjorde vi. Och några italienare på köpet. Så det var bara att öva italienska och agera tolk. Tänk vilken språkbegåvning man är! Vi hade jordens röj på Dr Jekyls, innan vi hittade hem till Evelinas bursdagsbarns efterfest.

Det blev sent, eller tidigt - hur man nu ser på det. Men det är ju det som är charmen med Oslo - no expectations och det blir ALLTID så himla kul.

Söndagen spenderades lite med Evelina och Sanna och co, innan det bar hem till Skjetten. Jag säger hem eftersom jag känner mej så hemma och välkommen på tomteveien. Linnea och Öyvind har lite slitna och det var miss Berggren också för den delen.

Måndagen = hemresa. Fast på kvällen så jag hann med lite shopping, och dejt med Linnea, Evelina, Line och Sanna. Skönt att kunna umgås med alla samtidigt och att alla fungerade bra ihop.

Var nog hemma runt 1 am på Adeney. Inte så tokigt ändå, men gud vad jag längtar tillbaka till Oslo - världens bästaste by!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0