HOUSEWIFE-ING!

Det är min städvecka. Which means: storstädning av hela huset. Vi har ett städschema, då man är due att städa huset en gång var fjärde vecka, oftast blir det en söndag. Jag är bra på att städa, jag gör det ordentligt, inte för at jag tycker det är särskilt kul men det är behövligt from time to time. Jag dammsuger, moppar, torkar av, bär ut sopor, tvättar, diskar... ja, allt i princip. Meningen är att alla ska göra det, och det görs - men ibland lite hafsigt och utan feeling. If you know what I mean. Så, med min ordentliga städning blir huset i alla fall rent och snyggt en gång i månaden. Det är i alla fall något, eller hur?

Men nu har jag kommit på ett sätt som gör städandet roligare, well, jag har kört med detta ett tag, men jag ska nu introducera det för de andra.

Dress up cleaning. Utklädd eller uppsminkad.

Som alla vet så har jag en förkärlek till skor, så...

..att städa i högklackat gör städningen mer glamorös, inte sant?


...speciellt när man matchar med PIP-t-shirt, undies och förkläde. (Checka in den ludna armen...)

Känner ni egen klackisarna? (svar: de är från Linnea's wedding tidigare i år)

Lite poserande med moppen. Skall tilläggas att man bör lyssna på en massa bra musik på HÖG volym.

Till och med att slänga sopor är numera kul, även fast Anders tvingade mej att springa ut och verkligen slänga dem i containern, bildspel nedan:


...det gick undan vill jag lova. Som sagt, jag hade ju bara undies och förkläde nertill.

Tur att vi ska flytta snart, då skäms man mindre.

Anyway, summan av detta - det gick fortare, det var roligare och både Anders och jag fick ett gått skratt när jag sprang omkring ute på Adeney.

Teresa - nu vill jag se dina bilder.

Undrar om jag ska ge mej ut och kratta löv som catwoman?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0