AKUPUNKTUR

Eftersom jag kännt mej lite nere, stel och hängig erbjöd min chef mej att prova på akupunktur. Det är något jag alltid tidgare gjort men eftersom jag kännt mej lite down ett bra tag tänkte jag att alla medel är välkommna, så jag tackade och tog emot erbjudandet.

Igår kväll gick jag iväg. Utan att veta vad som komma skulle.

Började med en consultation med Dr Hao, som inte snackade mycket engelska så det var en tolkande tjej brevid. Han skrev en massa kinesiska tecken och kom fram till att en akupunktursession med massage vore nog det bästa.

Så av med kläderna, i med nålarna och 30 minuters relax på det, jag somnade nästan och det var sjukt nedstressande. Jag trodde det skulle göra ont med nålarna för han slog liksom i dem med något som lät som en hammare men jag vet inte, blundade mest hela tiden. Hade nålar i håbotten, tinningarna, näsroten, halsen, magen, arm- och knävecken och i fossingarna. De enda jag kände av var en i högerarmen och högerfoten. Det kändes inte som om det var nålar utan mest att man hade något bös där som man ville pilla bort. Jag har ju aldrig vart förtjust i nålar och sprutor men det gjorde faktiskt inte ont, det var mest avslappnande.

Efter nålarna blev det massage som gjorde ONT med stort O och stort N OCH stort T. Har nog många många muskelknutar som behövs redas ut, har aldrig kännt sådan smärta i axlar och nacke.

Efteråt var det så skönt och jag var helt mörbultad, jättetrött och varm. Somnade helt utmattad halv 10 på kvällen efter att ha drukit 4 koppar kineste som ska vara bra för det ena och det andra. Dom är skitäckliga men men, man ska inte underskatta kineserna, tror det kan fungera.

Anyway, ny session bokad för nästa fredag, det ser jag fram emot.

Kommentarer
Postat av: din gamle far

Hej gumman, vadå alltid gjort? Have nice

2010-11-05 @ 13:24:37
Postat av: Kajsa

aldrig ska det ju vara, svenskan är lite sisådär atm.

2010-11-06 @ 11:33:58
URL: http://kajsaberggren.blogg.se/
Postat av: Mammie

Man ska inte förakte de där kineserna. De har kunnat den där alternativa läkekonsten i tusentals år. På´t igen.

2010-11-07 @ 19:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0