VILSE, igen.

Tanken var att jag skulle gå en liten promenad, med betoning på liten, nu på kvällskvisten. Jag brukar gå en timme, så jag tänkte göra detsamma idag. Direction Tooting and back. Lagom långt.

Jag kom till Tooting efter ungefär 35-40 minuter, där vände jag och gick tillbaka. Everything prima so far.

Saken var den att när jag gick till Tooting hade jag T-rex i luren och vi chattrade en del, på vägen tillbaka hade jag musik på hög volym, gick i mina egna tankar och sjöng högt för mej själv, vilket resulterade att jag gick fel. Och inte så lite heller, vid ett vägskäl följde jag vägen fast jag vet att jag inte ska, utan måste korsa en rondell, men eftersom jag antagligen tänkte på annat gick jag bara på.

Och som jag gick, som i trans utan att tänka. Till sist kom jag till ett flashigt område med en massa flådiga bilaffärer och tanken slog mej att jag var inte alls på väg åt rätt håll. Vägskyltarna pekade mot Wimbledon, och det är fel fel fel fel håll.

Jag hittade en skylt mot Wandsworth 3 miles men det var en public footpath med grusväg så jag vågade mej inte på den då det redan börjat mörkna och vem vill vara vilse i Wimbledon mitt i natta? Huh? Så det var bara att vända tillbaka till vägskälet, och ta rätt väg i rondellen.

Detta resulterade att min 'en timmes'-prommis blev nästan 2 timmar, tja, en och 45 kanske.

Kajsa = Queen of getting lost


Kommentarer
Postat av: din gamle far

Hej gumman, en GPS skull sitta fint eller? Have nice så hörs vi.

2010-05-12 @ 15:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0