sucker for cuties

Satt precis och checkade in Mello-finalen på SVT Play (för övrigt en suverän uppfinning, då man kan spola fram när det blir som pinsammast och pausa för toa-besök). Jag missade hela grejen igår då jag var ute med Doris och Anais. What a shame! (Ironi!).

Har jag inte följt med så noga men det har känns som om kvaliteten i år varit poor minst sagt. Men nyfiken som man är ville jag ändå se finalen så det har jag gjort nu.

Och kommit fram till att fel låt vann. Salem med Björn som komp-pianist skulle vunnit. Eller Måns, när han gjorde sin insats i 'Eye of the Tiger' precis i början.

Varför Salem? För han har något busigt över sig, han ser så finurlig ut samtidigt som han är oerhört musikaliskt begåvad. Vi (jag och Viktoria) ser honom lite som en svensk version av Mika. Och han hade enda låten som andas riktigt låt, inte bara schlager-tillverkad i syfte att vinna melodifestivalen. Dessutom, när Björn G är med på ett hörn, då kan man inte annat än att tycka om det.

Jag vet, jag är en sucker for cuties. Måns, Salem och Björn är mina favoriter! Alltime!




Kommentarer
Postat av: carro

you've got that right.

salem har ju skrivit sin egen låt. + att han var joker - så den är ju inte mello-tillverkad.



salem fick kritik för att han satt hela sitt framträdande, o då lova han att han skulle ställa sig upp nu i finalen. men ingen visste att han skulle ta hjälp av björn. men attans bra blev det. du skulle sett repet. björn satt bakofram o "spelade". så kul!



keeeeep on walking! min favvo sen den första gången jag hörde den.

2010-03-14 @ 22:08:44
URL: http://arrow.blogg.se/
Postat av: Mammie

Har inte ens hört lla låtarna än, men Salem är ju en favvo sedan länge. Har alltid gillat honom! Men jag måste ju tillstå att vinnaren Anna är duktig att sjunga, för den låten har jag i alla fall hört. Annars har jag varit så ointresserad i år.

Är det Arvika-Viktoria som är där nu? Hälsa i så fall!

Kram till er alla room-mates på Allfarthing.

2010-03-15 @ 21:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0