carbonara

CARBONARA = healing

Why?

Det har blivit lite av en tradition för oss här på Allfarthing Lane att laga till Pasta Carbonara när någon har blivit påkörd eller allvarligt skadad.

Även om det är hårt att erkänna så är vi eller i alla fall jag ganska klumpig och klantig av mej. Helt naturligt, det är något som jag inte riktigt kan rå för. Jag är född sån I guess.

Det hela började när jag blev påkörd av en cykeltaxi inne vid Tottenham Court Road, och hade så ont i revbenen att jag var tvungen att gå till sjukan. När vi väl fick komma hem med ömmande revben som lyckligtvis inte var av, lagade Erik - mästerkocken - till pasta carbonara. Av någon anledning passade det väldigt bra just då så när jag blev påkörd av street cleaner bilen året därpå föll det sig narurligt att vi skulle äta carbonara även då. Denna gången var jag ju lite mer skadad, med skrapsår, ärr, huvudvärk osv men carbonaran var ett måste som kanske inte helade men ändå gjorde sitt på något sätt.

Vi myntade då uttrycket: 'Jag har gjort en carbonara' - vilket syftar på att man skadat sig och förtjänar en carbo.

Verkar detta konstigt?

Kanske lite.

I alla fall.

I förrgår blev Anders påkörd av en cykel på Oxford Street, och Erik trampade igenom ett trappsteg på jobbet så han föll och skrapade upp benet och kan knappt röra det. Dessutom har jag fortfarande ont i min fot så idag (eftersom alla tre var hemma på kvällskvisten) lagade vi den helande carbonaran.

Gissa om den var god?

Ja, det var den.

Är vi helade?

Kanske inte, men mätta i magen och det är ju alltid something!



Debuten back in 2008! Kajsa's första crash! (Kolla in Eriks långa hår!)





Kommentarer
Postat av: Erik

Okay, att inte jag kan röra mitt ben är en överdrift.

Jag kan röra mitt ben, men jag kan inte stå på knä. Men det går bra. Jag lovar, inga problem här inte.

2010-03-05 @ 01:10:22
URL: http://kajsaberggren.blogg.se/
Postat av: Mammie

Du (Erik) kanske inte behöver stå på knä så mycket just nu........Fast det är ju klart, du är ju väldigt lång och jobbar i ett litet kök..........

När jag skriver detta har jag ju pratat med dig och vet att benet är OK.

För Kajsas del är det väl skönt att fler har sällat sig till de olycksdrabbade. Vi här hemma är glada att det inte är allvarligare än det är. Helst skulle vi se att ni alla tre hade ett liv utan crashes, men det kanske är att begära för mycket. Hur som helst så kanske ni har gjort er del av de engelska olyckorna nu och kan lämna de övriga tillbuden till andra att genomföra. OK?!

2010-03-05 @ 21:10:39
Postat av: Mammie

Men mer Healing-Carbonara vill vi ha! Vi kommer på momangen!

2010-03-05 @ 21:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0