Inte ett öga torrt!

Jag har suttit och streamat kungabröllop för hela slanten. Jag har sagt det förrut, tacka gudarna för SVT. De gjorde att vi utlandssvenskar fick möjlighet att se denna fantastiska happening. Gissa om man är stolt svensk nu, vilket arrrangemang och vad vackert det var. Stockholm visade upp sig från sin bästa sida. Nu har man hemlängtan så det bara skiker om det.

Kungens tal och kupp till Silvia var rörande, så även Olle Westlings tal, otroligt gripande. Men bäst var Daniels tal till Victoria, det fick mej att börja böla. Jag vill också gifta mej med en prins nu. Är Carl-Philip available? Han är ju annars pretty handsome, kanske han är min future husband?



Tänk jag satt där från klockan 3 (vår tid) till efter midnatt och kollade in allt. Nästan i alla fall, var tvungen att see Danmark spöa Kamerun, men det var på TV'n och bröllopet på datorn. Man kan se två saker samtidigt.

Egentligen missade jag själva vigseln eftersom jag var på sjukan men lyckades hitta lite småklipp och nu tittar jag på den i sin helhet, igen på underbara SVT play.



(bilder från SVT)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0