W-end

Har precis kollat klart på brittiska Wallander, med Kenneth Branagh som Kurt [Kööört Wåålländer], inte den allra bästa men ändå kul att se hur det filmatiseras. För det spelas faktisikt in i Sverige, i Yshta, även fast skådisarna är britter. Anyway, ikväll var det 5:e kvinnan, som är min favorit bland böckerna men som sagt filmen var väl lite sisådär...

Innan jag satte mej för att kolla på den, har jag bara tagit det lugnt, vart på gymmet en sväng, handlat lite, fixat lite i lägenheten, uppdaterat mitt cv, jag lite småsaker med andra ord.

Igår var det jobblördag med mycket att göra, sen gym, sen middag hemma hos Eve med Anais och Doris (som kom hit över helgen från Paris). Och en massa andra (bland annat Kristin, Melanie & Dom) då Eve's flatmates hade party samtidigt... vi fick ändå lite gossip-quality-tid, vi fyra, som det var planerat. Vi har inte setts sen innan jul så det var verkligen behövligt med lite catching up. För här händer det grejer i alla våra liv (inte bara jag som ändrar jobb och lovelife), och vi behöver uppdateras öga mot öga sometimes. MYCKET trevligt var det, vi åt Eve's specialare: kycklingwok med ris och drack rosé tills sensent.

Jag var inte hemma förrän 2-tiden, men vad gör väl det. Idag var ju en ledig dag!

Annars? Vad har hänt? Jag vet inte, det är bara 19 dagar till att jag åker till Sverige, eller ja, om vi stannar i Sverige är inte klart än. Rob och jag har inte bestämt what to do yet, antingen en sista-minuten, kanske en weekendtripp eller Sverige-stay. Vi får se, bara vi får ses, det kvittar vart egentligen.

Nej, nu får de vara nog, ska läsa lite i Fyrvaktaren sen sova. Imorrn är det måndag... IGEN! :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0