Runner's fracture?

Sedann i fredags har jag haft lite pain i min vänsterfot. I början trodde jag att det bara var att jag slagit i foten, fått pjäxont, eller bara fått in inflammation men det har hållt i sig, och inte gått över. Så imorse bokade jag en doctor's appointment och gick iväg nu på eftermiddagen till min lokala doktor som klämde lite och det gjorde ännu ondare.

Efter 5 minuter av kläm och X antal frågor insåg doktorn att det var bästa att skicka mej på X-ray då jag kunde ådragit mej en så kallad 'runner's fracture'. Jag fick en grön lapp utskriven i mitt namn och en antydan att jag bör gå till sjukan för en röntgen-koll. I receptionen sa de att man bara kan x-raya mellan 9.00 och 16.00 så det blir att ta sig till St George's Hospital first thing tomorrow morning för en check.

Förhoppningsvis är det ingen fraktur, jag kan stå på foten även om det gör ont, så det bör bara vara någon form av inflammation eller liknande men man kan ju aldrig så noga veta. Fast det känns som jag med bruten arm och bruten handled i bagaget vet hur ett brutet ben ska kännas och detta känns inte alls på samma sätt, fingers crossed att det är en hel västerfot jag har!

Imorron vet vi!


Kommentarer
Postat av: din gamle far

Hej gumman, hoppas att det inte är din fot för då har du röntgat fel fot. have nice

2010-02-23 @ 15:18:24
Postat av: Mammie

Spegelvänd kanske? :-)

2010-02-23 @ 20:20:40
Postat av: Mammie

Spegelvänd kanske? :-)

2010-02-23 @ 20:27:14
Postat av: Kajsa

Men det är inte min fot ju!

2010-02-24 @ 00:30:27
URL: http://kajsaberggren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0